صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۱۵۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

دبیر ستاد امر به معروف گیلان پیشرفت جامعه اسلامی را در گرو خانواده سالم دانست و گفت: خلأ یک نهاد ملی حافظ منافع نهاد خانواده که تنظیم‌گر همه سیاست‌ها و مقررات و رویه‌های حاکمیتی در راستای خانواده باشد عمیقاً محسوس است.

محمدمهدی صدیقی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، پیشرفت جامعه اسلامی را در گرو نهاد خانواده سالم دانست و اظهار کرد: پیشرفت جامعه‌ اسلامی با بهره‌مندی کشور از نهاد خانواده سالم و سرزنده میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه ماده 10 و 23 میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب 1966 میلادی مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز به مباحث مربوط به ازدواج و استحکام بنیان خانواده است، افزود: مسئله خانواده یکی از بزرگترین بلایایی است که امروز گریبان کشورهای غربی را گرفته و آنها را به وضعیت نامطلوب دچار کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف گیلان با اشاره به انحرافاتی که بنیان خانواده را تهدید می‌کند، گفت: اگر خانواده به‌عنوان اولین و خردترین و اصیل‌ترین اجتماع تمدنی جامعه شکل نگیرد، دیگر نباید امید داشت که خرده نظام‌های اجتماعی و حکومتی باهویتی شکل بگیرد و اینچنین جامعه‌ای دچار اختلال‌های پی در پی خواهد بود.

صدیقی هجمه دشمن نسبت به نهاد خانواده و نسل جوان را امری مهم دانست و تصریح کرد: دشمن هویت و ریشه جامعه را هدف گرفته و طبیعی است که هجمه به روح و ذهن جوانان مقدمه این نبرد فرهنگی باشد.

وی تحریم اقتصادی، ترویج بی‌عفتی، القای روحیه مسئولیت‌ناپذیری، تبلیغات مسموم فضای مجازی و ... را از ابزارهای لطمه به نهاد خانواده برشمرد و افزود: قانون اساسی در اصول 10، 21 و 31 وظایفی را برای مسئولان در قبال خانواده تصویب کرده که اگر آنها مورد اهتمام واقع شود، هم جوانان راغب به ازدواج و تشکیل خانواده می‌شوند و هم حفظ و ثبات خانواده تضمین می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه خلأ یک نهاد ملی حافظ منافع نهاد خانواده که تنظیم‌گر همه سیاست‌ها و مقررات و رویه‌های حاکمیتی در راستای خانواده باشد عمیقاً محسوس است، افزود: دشمن بعد از یأس از نبرد سخت با ملت ایران، رو به سوی زایل کردن ساختار خانواده آورده و آن را رمز پیروزی بر ایران قوی تعیین کرده است لذا خانواده باید به لحاظ اهمیت ویژه و بنیادی در جایگاه یک نهاد وزین به نام وزارتخانه دیده شود تا بتوان در غالب این متولی واحد از اقدامات جزیره‌ای کم اثر پرهیز شده و تدابیر و راهکارهای شایسته عملیاتی برای تأسیس و تشکیل بیشتر این نهاد مقدس در بین جوانان اتخاذ کرد، سپس در سایه آن مرکز پویا و پیگیر، جایگاه خانواده به شیوه‌ای طراحی و ساماندهی شود که از هرگونه آسیب فکری، فرهنگی و رفتاری مصون بماند.

انتهای پیام