صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۲۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵

اولین پیش نشست کنگره بین‌المللی نظم نوین جهانی با موضوع دین و اقتدار فرهنگی و نقش آن در تغییر هندسه جهانی در قم برگزار شد.

به گزارش ایکنا از قم، اولین پیش نشست کنگره بین‌المللی نظم نوین جهانی با موضوع «دین و اقتدار فرهنگی و نقش آن در تغییر هندسه جهانی» در سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی دفتر قم با حضور اساتید، پژوهشگران و دانشجویان، سوم آذرماه برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام علیرضا قائمی‌نیا، دانشیار پژوهشکده حکمت و دین پژوهی، گفت: تکنولوژی، سیاست، قدرت و سایر عناصر یک جامعه با فرهنگ در تناسب هستند و در میان این عناصر باید پرسید فرهنگ چه نقشی دارد و سازوکار آن چیست. 

وی افزود: فرهنگ، سیاست، اقتصاد و سایر عناصر جامعه خیلی در هم تنیده هستند و فقدان هر یک به دیگری آسیب می‌رساند. 

قائمی‌نیا ادامه داد: به نظر می‌رسد فرهنگ با همه درهم‌تنیدگی که ایجاد می‌کند یک نقش هویت‌بخشی دارد. قدرت، سیاست و تکنولوژی باید یک هویت داشته باشد و فرهنگ با هویتی که دارد در استفاده از قدرت و سیاست، آن‌ها را جهت می‌دهد. 

دانشیار پژوهشکده حکمت و دین پژوهی عنوان کرد: تناسب هویت با سایر ارگان‌ها جامعه مثل نسبت روح با بدن است و تفاوت هر جامعه را نوع فرهنگ و هویت جامعه مشخص می‌کند. 

یادآور می‌شود دانشگاه عالی دفاع ملی کنگره بین‌المللی نظم نوین جهانی را در دستور کار برگزاری دارد که پیش از برگزاری پیش نشست‌های معنویت، مهدویت و موعود(عج) با موضوعات مختلف برگزار می‌کند که اولین پیش نشست با موضوع تخصصی دین و اقتدار فرهنگی و نقش آن در تغییر هندسه جهانی برگزار شد.

انتهای پیام