وی در خصوص نظارت بر عملکرد همکاران فرهنگی شاغل در مدارس گفت: روند نظارت از فعالیت معلمان در اولین قدم بر عهده مدیران و معاونین آموزشی مدارس است و یا در سطح بالاتر و تخصصی تر گروههای آموزشی در نواحی و مناطق آموزش و پرورش برای نظارت حضور دارند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در ادامه گفت: انجمن اولیا و مربیان مدرسه یکی از راههای پاسخگویی به اولیا میباشد که واسطه بین اولیا و کادر اجرایی مدرسه است و ما از نمایندگان این انجمنها در درون مدارس خواستاریم تا در روز ساعاتی را در مدارس حضور یابند و بازوی کمکی مدیران آموزشگاهها در حل مسائل گوناگون باشند.
وی در مورد روشهای تدریس معلمان در کلاسهای درسی تصریح کرد: در برخی از موارد، اولیا به دلیل ناآشنایی با روشهای جدید در آموزش نسبت به عملکرد معلمان اعتراضاتی دارند که البته در شرایطی که اعتراض صحیح باشد رسیدگی میشود.
رحیمی در رابطه با سیستمهای گرمایشی و سرمایشی مدارس تصریح کرد: از میان مدارس فرسوده استان ۳۰ آموزشگاه با تلاش همکاران استانداردسازی شده لکن اولیا موارد خاصی که مشکلاتی دارند را حتما به اطلاع ادارات مربوطه از طریق شورای انجمن اولیا و مربیان و یا از طریق ارتباط با ادارات پاسخگویی به شکایات هر ناحیه، منتقل کنند.
وی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی در استان بیان کرد: بخش زیادی از نیروهای خدماتی که موفق به کسب مدارج علمی شدهاند به شیوههای گوناگون قانونی تبدیل وضعیت شدند اما تغییر وضعیت نیروها شرط مهمی دارد که آن عدم نیاز به نیرو در مبدا میباشد و لذا کمبود نیرو روند این فرآیند را کند کرده است هر چند از مسئولین در وزارت آموزش و پرورش درخواست اختصاص نیرو از طریق تامین آن توسط شرکتهای آزاد را داشتهایم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در خصوص تعیین تکلیف استفاده از فضای مجازی در فعالیت های آموزشی و شبکه شاد یادآور شد: در سند تحول، استفاده هوشمندانه از فضای دیجیتالی بهعنوان ابزاری که به فراخور نیاز مورد استفاده قرار گیرد، اشاره شده است اما فعالیت در فضای مجازی و شبکه شاد با ورود تلفن همراه به درون مدارس ممنوع میباشد و این فرآیند میبایست خارج از فضای آموزشگاه و در مواردی که معلم نیاز میبیند مورد استفاده قرار گیرد.
انتهای پیام