صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۳۱۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

آیین اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به زوج‌های جوان عشایر با حضور فرمانده سپاه فتح، نماینده ولی‌فقیه در استان و برخی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی سپاه فتح استان، حمید خرم‌دل، فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، هفتم آذرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جمعیتی که امروز به کشور اضافه می‌شود بسیار کم بوده و این موضوع برای آینده بسیار خطرناک است.کنترل جمعیت باید در یک بازه زمانی مشخصی انجام می‌شد اما خیلی سریع انجام شد که امروز با این مشکل رو به رو هستیم.در بحث ازدواج و جوانی جمعیت باید یک سری کارها انجام شود و این کارها و برنامه‌ها باید به سرعت پیش برود.

وی گفت: بسیج سازندگی امسال متولی این است که 3 هزار سری جهیزیه را در بین زوج‌های جوان توزیع کند.امسال نیز وام‌های خوبی مشخص شده است که بتوانیم بخشی از مشکلات جوانان را کاهش دهیم.بسیج عشایر نیز در خصوص اشتغالزایی برنامه‌های خوبی در پیش دارد که به امید خداوند آینده خوبی برای جوانان بسازیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: اینجا قول می‌دهیم هر حرکتی که در خصوص بحث جوانان در سپاه و بسیج انجام می‌شود دستور رهبری انقلاب است که سپاه و بسیج در کنار مردم باشد‌.

همچنین، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد نیز در این مراسم گفت: ازدواج یک امر مقدس است، خداوند این عالم را برای انسان خلق کرده است و آن هم انسانی که خداپرست باشد نه انسانی که خلاف دستورات خداوند بخواهد زندگی و حرکت کند.

وی افزود: آن انسانی که از حجاب و عفاف رد می‌شود و با جسارت در برابر دستورات خداوند می‌ایستد دیگر انسان نیست بلکه مثل چهار پایان است و این حرف خداوند است.این دستورات خداوند است که نکاح باید به‌صورت شرعی باشد، انسان که حیوان نیست که بدون نکاح شرعی بخواهند با هم ارتباط برقرار کنند، موی زن که موی حیوان نیست که هر کسی بخواهد نگاهش کند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: برخی می‌گویند زن، زندگی و آزادی، مگر تو خدا هستی که این را می‌گویی؟ این افراد که این حرف‌ها را می‌زنند، کافر هستند. مگر تو خداوندی که دستورات الهی را تغییر می‌دهی؟ انسان یک موجود ابدی است، راه رسیدن به بهشت و جهنم را برای ما گفته‌اند و یکی از راه‌های رسیدن به بهشت ازدواج شرعی است.

آیت‌الله حسینی افزود: ازدواج یک سنت الهی است، این به‌خاطر آن عنایت ویژه‌ای است که خداوند به بحث ازدواج دارد، برخی افراد غیرت ملی ندارند. افرادی بعد از بازی با انگلیس برخی طرفداری از انگلیس می‌کنند این افراد هیچ غیرت ملی و میهنی ندارند.

وی گفت: این زوج‌های جوان باید فرزند به دنیا بیاورند، شما ببینید افراد ثروتمند کمتر بچه دارند و به‌جای فرزند سگ نگهداری می‌کنند که این موضوع مایه سرافکندگی است، در گذشته افراد فرزندان زیادی داشتند اما امروز فرزندان کمتری با امکانات بیشتر دارند اما هیچ عاطفه‌ای در این بچه‌ها نیست.

انتهای پیام