صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۳۵۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با تأکید بر ضرورت تبدیل نام هر شهید به پرچم عزت و سربلندی ملت، گفت: معرفی «شهیده فاطمه نیک» به عنوان یک نماد برای زن و مرد مسلمان می‌تواند نقشی را ایفا می‌کند که در مسیر تمدن‌ساز به دنبال آن هستیم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، صبح امروز، 9 آذر، در همایش «مادران فاطمی، تربیت حسینی، تمدن نوین اسلامی» در بندرعباس اظهار کرد: در این همایش با دو واژه شهید و شهادت و همچنین رابطه فرهنگ و تمدن سازی و احیای تمدن نوین اسلامی سروکار داریم.

وی افزود: در بیانات رهبر معظم انقلاب، از هر شهید به عنوان یک نماد نام بردند لذا تبدیل هر شهید به پرچم عزت و سربلندی ملت، کاری است که بر عهده همه آحاد جامعه به ویژه در فعالان عرصه فرهنگی و فرهیختگان است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به فرهنگ شهادت و مقاومت داریم چرا رسیدن به قله‌های ترقی و آرمان‌های یک ملت جز با فداکاری و ایثار میسر نیست جامعه که در خدمت آرمان‌های خودش قرار بگیرد باید این فرهنگ در تمام تار و پود جامعه خود کند.

عبادی‌زاده ادامه داد: برکات فرهنگ ایثار و مقاومت، یک جامعه متعالی است و جامعه به استقلال و خودکفایی و خودباوری می‌رسد. فرهنگ شهید و شهادت بیش از همیشه مورد تاخت و تاز و نفرت دشمنان و استکبار واقع شده است؛ چراکه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی از فرهنگ شهید و شهادت هراس دارند، جامعه با این فرهنگ پویا است و این فرهنگ به جامعه حیات می‌بخشد.

وی عنوان کرد: حیات ملت ما به حیات شهدا گره خورده است، امروز در مسیر یک نوین اسلامی در حرکت هستیم و این تمدن سه عنصر لازم دارد. عنصر نخست، سخت‌افزار تمدن است که این برآیند دو عنصر دیگر است و آن اراده و عزمی که در آن جامعه برای تمدن سازی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: در دنیایی که همه در مقابل حرکت بالنده ملت ایران و انقلاب اسلامی و جریان مقاومت قرار گرفته‌اند، راه عبور از این شرایط، تبدیل هر شهید به یک نماد است و شهید فاطمه نیک شاید برای مردم استان هرمزگان نام خیلی آشنا نباشد. معرفی این شخصیت بالا به عنوان یک نماد برای زن و مرد مسلمان می‌تواند نقشی را ایفا می‌کند که در مسیر تمدن ساز به دنبال آن هستیم.

وی در پایان یادآور شد: مفتخرم که استان هرمزگان ۱۵۰۰ شهید را در دامان خود قرار داده است. امید است با معرفی شهیده فاطمه نیک به عنوان یک نماد بتوانیم بانوی بزرگواری را به کشور و جهان معرفی کنیم که ۸ شهید را در دامان خود پرورش داد و خود نیز به مقام رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام