وی اضافه کرد: تمامی این طرحها بازبینی و نقاط قوت و ضعف آنها نیز بررسی شده است.
حجتالاسلام نیکزاد گفت: گسترش دامنه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نظام آموزشی و تربیت دانشآموزان نیاز امروز است به گونهای که اینک نیز پیوند بین مدرسه و مسجد از مواردی است که به جدیت در وزارت آموزش و پرورش دنبال میشود.
مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش افزود: عرصه فعالیتهای ما در آموزش و پرورش متنوع است و باید ساز و کارها مشخص و از ظرفیت همه معلمان و مربیان استفاده شود.
حجتالاسلام نیکزاد نمازهای جماعت در مدارس را از راهکارهای پیوند مسجد و مدرسه اعلام کرد و ادامه داد: طرح محراب نیز یکی از طرحهایی است که در راستای بحث پیوند مسجد و مدرسه اجرا خواهد شد.
مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهار کرد: معلمان مهمترین رکن آموزش و پرورش هستند و باید نگاه ویژه به جایگاه این قشر وجود داشته باشد.
وی با تأکید بر ارتباط گسترده بین معلمان و روحانیون، افزود: باید جلسات گفتوگو، مناظره بین معلمان و روحانیون افزایش پیدا کند.
حجتالاسلام نیکزاد تصریح کرد: با اجرای طرحهایی همچون طرح روشنا و با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسایل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم.
انتهای پیام