صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۵۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

به‌مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) محفل نورانی انس با قرآن کریم در دانشگاه ایلام برگزار شد.

به گزارش ایکنا از ایلام، محفل انس با قرآن با همت کانون دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه ایلام شامگاه، ۱۶ آذرماه در سالن آیت‌الله حیدری این دانشگاه برگزار شد.

در این محفل معنوی سیدجاسم موسوی، صادق نجفی و توحید اسماعیل‌بیگی قاریان ممتاز کشوری به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی حسینی‌فر، در این مراسم با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: پیامبر عظیم‌الشان اسلام دو چیز گران‌بها را در میان مسلمانان به امانت گذاشت تا به آن تمسک جویند یکی قرآن و دیگری عترت؛ آن حضرت روزی نبوده که در زمان حیات خود از فضائل علی و آل علی نگفته باشد.

وی گفت: پیامبر اسلام در همان روز‌های آغازین بعثت وصایت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) را اعلام کرد که علی، ولی و جانشین من برشماست و روز غدیر در یک تعبیر از امام رضا(ع) روز گرفتن عهد و میثاق و بیعت بود.

این مدرس حوزه تصریح کرد: پیامبر بار‌ها از منزلت و جایگاه علی گفتند و فرمودند علی نسبت به من مثل جایگاه سر است نسبت به بدن و در این بدن مادی سر مهمترین جایگاه نسبت به بدن را دارد و جایگاه فاطمه نسبت به من مثل جایگاه روح است و در حدیث کساء با اشاره به فاطمه بقیه افراد را نشان داد.

حسینی‌فر ادامه داد: در دعای عالیه المضامین در زیارت ائمه می‌خوانیم که من محبت شما را در دل دارم و به‌واسطه‌ این محبت حقی بر عهده شما دارم و در زیارت حضرت زهرا(س) می‌خوانیم که روحمان از برکت شما از آلودگی‌ها پاک می‌شود.

حضور مریم شفیعی حافظ روشندل قرآن در این مراسم و پاسخ وی به سؤالات دانشجویان و حاضران از دیگر برنامه‌های این محفل بود.

در پایان این مراسم که با اجرای حسن یوسفی‌نژاد از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد، حاضران با حضور پرچم آستان مبارک ثامن‌الحجج ع) دل‌های خود را روانه‌ بارگاه امام رئوف کردند.

انتهای پیام