صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۵۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
قالیباف:

رئیس مجلس شورای اسلامی، ترور کور را بالاترین جنایت استکبار جهانی توصیف کرد و گفت: دشمنان با این ترورهای کورشان و تحریم اقتصادی هدفی جز ممانعت از رشد و پیشرفت ایران ندارند و می‌خواهند با ایران قوی و قدرتمند مقابله کنند.

به گزارش ایکنا از فارس، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه پنج‌شنبه، 17 آذرماه در مراسم چهلمین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) که در این حرم مطهر برگزار شد، گفت: امشب و این مراسم مقارن با چندین مناسبت است؛ شامگاه شهادت حضرت زهرا(س)، چهلمین روز شهادت شهدای حادثه حرم شاهچراغ(ع)، چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت‌الله دستغیب و دومین سالگرد شهادت سردار شهید استوار محمودآبادی است.

وی همچنین درگذشت رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی را تسلیت گفت و افزود: آن مرحوم در دوران دفاع مقدس و جنگ نظامی مجاهدانه جنگید و بعد از جنگ هم در عرصه اقتصاد و توسعه کشور یک مجاهد به تمام معنا بود که در تمام نقاط کشور آثاری از زحمات این مرد بزرگ و سازنده قابل مشاهده است.

قالیباف اظهار کرد: تمام مناسبت‌هایی که امشب به دلیل آن‌ها اینجا گردهم آمدیم تا پاس بداریم یک چیز را در ذهن همه ملت ایران و آزادگان جهان تداعی می‌کند و آن این است که نظام سلطه و ظلم در مقابل حق، حربه‌ای جز ترور ندارد که استفاده کند.

وی ادامه داد: در چهل و یک سال قبل در همین استان ولایی و فرهنگ‌پرور و عاشق فرهنگ شهادت و ولایت فارس، آیت‌الله دستغیب را چون منطق نداشتند، ترور کردند. امروز هم مشاهده کردیم که در حرم شاهچراغ(ع) از تمام اقشار را رذیلانه ترور کردند و به شهادت رساندند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، استقامت و مقاومت مردم فارس را در طول سالیان انقلاب اسلامی ستود و افزود: این نشان از آن است که ملت ما ملتی مقتدر و مظلوم است.

قالیباف، در ادامه انقلاب اسلامی را حماسه ملت ایران توصیف کرد که به رهبری امام راحل که جز برای خدا چیزی نگفت و گامی جز در راه خدا برنداشت، به سرانجام رسید و سپس افزود: این ملت در کنار چنین رهبری مجاهدانه ایستاد و با عظمت، ایمان، مجاهدت، ایستادگی مؤمنانه و آگاهانه با ظالمین و مستکبران مبارزه کرد.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه اقدامات تروریستی از قدرت دشمنان نیست بلکه از استیصال آن‌هاست، افزود: امروز آمریکای جنایتکار در تلاش است که توسعه تروریسم را در سطح بین‌الملل و دولتی پیگیری کند و دست تروریست‌ها را باز گذاشته و از آن‌ها هم حمایت مالی، هم تسلیحاتی و هم سیاسی می‌کند و در رأس همه آن‌ها از رژیم تروریستی صهیونیست حمایت بی‌قید و شرط در منطقه انجام می‌دهد که خود ریشه همه این ناامنی‌ها و جنایت‌هاست.

بالاترین فضاحت استکبار جهانی

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان در عرصه فضای مجازی اظهار کرد: امروز دشمن در فضای مجازی با راه‌اندازی سامانه‌ها، شبکه‌ها و پلت‌فرم‌هایی آموزش تروریستی می‌دهد و بعد از حقوق بشر حرف می‌زند. بالاترین فضاحت استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی، این است که دست به ترور کور می‌زنند. این زن و کودکان و مردمی که در هنگام نماز در حرم شاهچراغ(ع) مشغول عبادت بودند چه گناهی کرده بودند که ترور شدند. این جز فضاحت و آبروریزی چیز دیگری است که تنها جنایت‌کارترین افراد چنین اقداماتی را انجام می‌دهند و همه این‌ها از استیصال دشمن است.

قالیباف تأکید کرد: امروز دشمنان ما از روحیه مقاومت و ایستادگی و مبارزه این ملت با وجود همه سختی‌هایی که می‌کشند، عصبانی است چراکه در محاسباتش دچار اختلال شده و در یک پریشانی و از هم پاشیدگی قرار گرفته است که دست به چنین جنایت‌هایی می‌زند و چنین عملیات کور تروریستی را مرتکب می‌شود. این‌ها از عظمت انقلاب اسلامی و اقتدار ماست.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از ترورهایی که روزهای اول انقلاب به دست منافقین و گروه‌های الحادی شروع شد تا دوران دفاع مقدس و حرکتی که داعش انجام داد و حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) همگی یک سلسله زنجیر از عملیات‌هایی است که تروریست‌ها انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه همه می‌دانند که تروریسم کور جزو فجیع‌ترین و جنایت‌کارترین افراد هستند که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند، گفت: این ترورها و جنایت‌ها نمود کامل خروج از انسانیت و نماد تمام وحشی‌گری و جنایت رژیم صهیونیستی و آمریکاست که این‌گونه با مردم یک جامعه‌ای برخورد می‌کند؛ آن هم مردمی که در یک محیط امن الهی مشغول عبادت و زیارت هستند.

قالیباف با تصریح اینکه دشمنان با این ترورهای کورشان و تحریم اقتصادی هدفی جز ممانعت از رشد و پیشرفت ایران ندارند و می‌خواهند با ایران قوی و قدرتمند مقابله کنند، گفت: در کشورمان طی بعد از انقلاب بیش از 17 هزار شهید ترور و ده‌ها هزار نفر مجروح ترور دادیم و یکی از بزرگ‌ترین قربانیان ترور در دنیای امروز هستیم که بیشترین قربانی را دادیم آن هم به دست همین تروریست‌های خبیثی نظیر رژیم صهیونیستی. این‌ها چون منطقه ندارند، قدرت مقابله ندارند لذا ترور می‌کنند.

ترور تلاش یک ظالم عاجز است

رئیس قوه مقننه یادآور شد: حضرت علی(ع) هم در محراب عبادت به شهادت رسیدند و ترور شدند چون دستگاه ظالم زمان از مقابله مردانه با حضرت درمانده بود که با این شکل حضرت را به شهادت رساندند؛ امروز هم ترور و تروریسم در هر شکل و شمایلی که باشد، در حقیقت تلاش یک ظالم عاجز است در برابر یک مقتدر مظلوم.

وی با تأکید بر اینکه ما مظلومیم ولی مقتدریم، گفت: جنایت‌کاران حرکت‌های رذیلانه، عاجزانه و نامردانه انجام می‌دهد و پررویی آن‌ها به جایی رسیده است که نه تنها چنین حرکت‌هایی را محکوم نمی‌کنند و جبران خسارت نمی‌کنند بلکه خودشان را هم حق‌مدار می‌دانند که دست به چنین جنایت‌هایی می‌زنند و هر روز هم از تروریست‌ها هم حمایت مالی، هم آموزشی، هم تسلیحاتی و هم اطلاعاتی می‌کنند.

قالیباف با بیان اینکه بدون شک این وظیفه ماست که در مقابل این‌ها بایستیم و مبارزه کنیم و امنیت جانی مردم خود را حفظ کنیم، گفت: اکنون است که مردم ما متوجه مظلومیت شهدای مدافع حرم می‌شوند که چگونه در مقابل جنایت‌کاران و تروریست‌های سازمان‌دهی شده داعش ایستادگی کردند و اگر این تروریست‌ها فرصت پیدا می‌کردند چه جنایت‌هایی که انجام نمی‌دادند ولی جوانان ما با آن‌ها مقابله کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری آمریکا سیاسیون در مباحث خود گفتند که دولت آمریکا نقش اصلی در شکل‌دهی داعش داشته است آن هم داعشی که جز جنایت و تروریست اقدام دیگری نکرده است. اگر آن‌ها فرصت پیدا می‌کردند تمام سرزمین‌های اسلامی را حتماً به خاک و خون می‌کشیدند و همان جنایت‌هایی که در سوریه و عراق انجام دادند را ادامه می‌دادند.

وی در عین حال این نکته را متذکر شد که امروز دشمن علاوه بر این ترورها و جنایت‌ها، از طریق رسانه در یک جنگ شناختی هم با ما مقابله می‌کند و از یک طرف امنیت جانی مردم ما را به خطر می‌اندازند و از سوی دیگر و خطرناک‌تر از آن اینکه از طریق یک جنگ رسانه‌ای و شناختی به مقابله با ما برخاسته است. با سامانه‌هایی که در حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است تلاش می‌کنند تا امنیت روانی و ذهنی ملت ایران را بگیرند و در برخی از جاها هم با اطلاعات غلط و دروغ‌سازی اثر گذاشته‌اند. با اینکه در شبکه‌های اجتماعی از یک طرف می‌گویند نباید خشونت باشد ولی در همین شبکه‌ها در کشور ما خشونت را آموزش می‌دهند و به نمایش می‌گذارند.

تمام دلدادگان ایران به جنگ شناختی ورود کنند

قالیباف با بیان اینکه امروز تکلیف خود را می‌دانیم، افزود: تمام دلدادگان به ایران و انقلاب اسلامی باید در عرصه جنگ رسانه‌ای و شناختی ورود کرده و اهتمام ورزند زیرا در این عرصه هم باید به پیروزی برسیم و اگر چنین چیزی محقق شد در حقیقت عمق اجتماعی و امنیت روانی و ذهنی در کشور خود را پیش بردیم. به یاری خدا این میدان و فرصت خطرناک را از دست دشمنان خونخوار این کشور خواهیم گرفت.

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: همان‌طور که پیروزی بر داعش و شکست داعش عمق راهبردی ما را فراتر از مرزها برد و امنیت ملی ما و کشورهای اسلامی را برقرار کرد، امروز هم باید تمام مردم به ویژه جوانان در عرصه جنگ شناختی و رسانه‌ای که امنیت ذهنی و روانی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تلاش کنند تا به پیروزی برسیم و مطمئناً این جنگ مهم‌تر از آن جنگ است.

وی با بیان اینکه آنچه که این روزها بر ملت ما رفته است، مخصوصاً در ماه‌های اخیر مصادیق روشن جنایت علیه بشریت به دست مدعیان حقوق بشر و آزادی و حقوق زنان است، گفت: امروز مشاهده کردیم که چه جنایت‌ها و خشونت‌هایی که علیه مردم به کار نگرفتند. مهم‌تر از جنگ تروریستی و حوادثی مثل حرم شاهچراغ(ع) که عزیزان ما آسیب دیده و مجروح شده یا شهید شدند، قربانی ترور ذهنی و روانی است و باید در این عرصه به هوش باشیم. اگر رهبر معظم انقلاب از جهاد تبیین سخن می‌گویند برای توجه به همین مسائل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ما را ضعیف و عقب مانده نشان دهد و این ضعف را هم به عهده جمهوری اسلامی و ملت ایران بگذارد، گفت: دشمن  باید بداند که ایران اسلامی نه از ترور فیزیکی ابایی دارد و نه در صحنه و عرصه جنگ شناختی و رسانه‌ای عقب‌نشینی می‌کند. ما با کار و تلاش و مجاهدت به فضل الهی برای آرامش، آسایش و روشنگری تلاش می‌کنیم و هر روز ایران عزیز را قوی‌تر و عزیزتر از گذشته به پیش خواهیم برد.

وی همچنین با ذکر این نکته که می‌دانیم در برخی از موضوعات مخصوصاً مسائل اقتصادی اشکالات و ضعف‌هایی داریم، گفت: همین تروریست‌هایی که جنگ را به ما تحمیل کردند و بیش از 17 هزار نفر از مردم را به شهادت رساندند و ده‌ها هزار نفر را مجروح کردند و داعش را ساختند، وقتی از این اقدامات ناامید شدند جنگ اقتصادی را به ما تحمیل کردند و تحریم اقتصادی کرده و بخشی از مشکلات اقتصادی را برای ما درست کردند البته حتماً بخشی از این مشکلات هم ضعف ما در بخش‌های مدیریتی است و گاهی اوقات هم کوتاهی و کم توجهی ما مسئولان است که باید تلاش کنیم با کمک مردم مخصوصاً جوانان عزیز بر این مشکلات اقتصادی هم به حول و قوه الهی فائق آییم.

قالیباف ادامه داد: دشمن همان‌طور که خودش بیان کرد فشار حداکثری در حوزه اقتصاد دیگر بر ایران اثر ندارد و در فشار حداکثری شکست خورده است، لذا بعد از فشار حداکثری اقتصادی، فشار جنگ رسانه‌ای و شناختی را در رسانه‌هایشان شروع کردند. این هم جنگ خطرناکی است و ما باید همگی دست به دست هم دهیم و با مجاهدت، همدلی، صفا، صمیمیت، درایت، عقلانیت و با تکیه بر مردم و سنت‌های الهی بتوانیم بر این مشکلات فائق آییم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قطعاً با ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد اعم از منابع مادی و منابع انسانی و جوان‌های متعهد و متخصص علی‌رغم همه سختی‌ها، آینده‌ای روشن در پیش روی خواهیم داشت، گفت: با شروع برنامه هفتم به حول و قوه الهی در آینده اقتصاد با ثبات خواهیم داشت و در عرصه جنگ اقتصادی و رسانه‌ای مانند جنگ تروریستی و دفاع مقدس و مقابله با داعش بر دشمنان پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام