صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۵۵۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۶

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت زهرا(س) همه وجود خود را در مسیر حمایت از ولایت و تبعیت از امام خود گذاشتند، گفت: شیوه‌های دفاع بانوی دو عالم از ولایت متفاوت است و روح حاکم بر آن یک نکته است که باید ولایت، شناخته و تقویت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت زهرا(س) با شناخت عمیقی که نسبت به ولایت داشتند همه وجود خود را در مسیر حمایت از ولایت و تبعیت از امام خود گذاشتند.

وی با اشاره به شرایط ولایت‌مداری اظهار کرد: این‌گونه نیست که امام به دنبال امت و دور آن بچرخد بلکه امت است که باید دور امام بچرخد. حضرت فاطمه(س) دور امام خود چرخید و همه وجود خود را برای حمایت و دفاع و مبارزه با افرادی که می‌خواستند این ولایت و امام نباشند، وقف کردند.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم افزود: در آن زمان فتنه‌ها باید شناسایی و با آن مبارزه می‌شد که حضرت زهرا(س) با اقدامات زیبا و به شیوه‌های مختلف، نقشه فتنه‌گران را آشکار کردند و اجازه ندادند که فتنه، ناشناخته بماند و در این مسیر اقداماتشان بسیار دقیق است.

رصاف یکی از این اقدامات را مخفی ماندن مزار مطهر حضرت زهرا(س) عنوان کرد و گفت: حضرت این کار را سفارش کردند تا با ایجاد سؤال درباره چرایی مخفی بودن مزار ایشان، جریان ولایت را تقویت و جریان فتنه را مفتضح کنند و همچنین با اقداماتی مانند گریه‌های عجیب و سؤال برانگیز این کار را انجام دادند.

وی با بیان اینکه شیوه‌های دفاع بانوی دو عالم از ولایت متفاوت است و روح حاکم بر آن یک نکته است که باید ولایت، شناخته و تقویت شود و جریان فتنه، مفتضح شود، گفت: امروز بهره‌گیری از این الگو ضرورت جامعه ما است؛ اکنون دنیای کفر در مقابل اسلام اصیل ایستاده است و نمی‌خواهد این اسلام، رشد پیدا کند، چون می‌داند پرچم اسلام اصیل در کشور ماست لذا تلاش می‌کند این کشور را به زمین بزند تا اسلام را از میان بردارد.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه برای دفاع از اسلام اصیل باید از ولایت دفاع کنیم چون پرچم این اسلام به دوش ولایت است، گفت: در این زمینه باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیریم تا رهبر معظم انقلاب بتوانند همچنان پرچم این انقلاب را به اهتزاز درآورده و به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت صاحب‌الزمان(عج) بسپارد.

رصاف با اشاره به اهمیت خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) نیز یادآور شد: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه که یک دور معارف اسلام در آن است، عملاً خط ‌مشی و تفکرات خود را بیان کردند و از اعتقادات و اخلاق تا مسائل جاری روز و سیاسی جامعه در این خطبه آورده شده که سزاوار است آحاد جامعه مخصوصاً جوانان حتماً این خطبه را ملاحظه کنند و چندین بار بخوانند.

وی با بیان اینکه خطبه فدکیه شامل معارفی است که چگونگی حرکت را آموزش می‌دهد، گفت: همچنین برای اینکه معرفت و شناخت خود را نسبت به معارف دین افزایش دهیم و در مباحثی مانند احکام، اعتقادات، اخلاق و تقویت شویم و بصیرت خود را افزایش دهیم باید از این خطبه بهره بگیریم.

عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با یادآوری سیره فردی حضرت زهرا(س) اضافه کرد: آن حضرت در حوزه فردی نیز در جایگاه همسر، مادر و دختر بسیار درخشان ظاهر می‌شوند و مسائل اجتماع و رسیدگی به امور اجتماعی باعث نمی‌شود که از تربیت فرزند، همسرداری، توجه به پدر غفلت کنند و در همه آنان در اوج است‌؛ بانوان جامعه ما در این مسیر نیاز به الگوی جدی دارند.

رصاف در پایان گفت: حوزه فردی و فعالیت‌های اجتماعی حضرت زهرا(س) بسیار درخشان است و سزاوار است که همواره همه آحاد جامعه به خصوص بانوان به این الگو توجه خاص داشته باشند.

انتهای پیام