صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۶۸۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲

امام جمعه اهل‌سنت روستای قره ماخر گنبدکاووس با بیان اینکه علمای اهل‌سنت در جهادتبیین و آگاهی بخشی جامعه نقش تاثیرگذاری دارند، گفت: جهادتبیین تنها راه عبور از فتنه های دشمنان بوده، لذا این رسالتی است که بر دوش مبلغان دینی گذاشته شده است و وظیفه ما است که تبیین کنیم.

آخوند کسلخه، امام جمعه اهل‌سنت روستای قره ماخر گنبد‌کاووس در گفت وگو با ایکنا از گلستان در رابطه با جهادتبیین و رسالت علمای اسلام با بیان اینکه وحدت، یگانگی و یکپارچگی در استان گلستان با همت و درایت علما متبلور شده است، گفت: حقيقتا وظیفه علمای اسلام برای اتحاد و همدلی مردم، برای نیل به اسلام ناب محمدی است.

آخوند کسلخه با اشاره به اینکه وظیفه دیگر علما در این برهه از زمان این است که در تریبون‌های نماز جمعه و در سخنرانی‌ها خود مردم را هر چه بیشتر به لزوم رعایت وحدت و انسجام توصیه کنند، تصریح کرد: علما باید به مردم بصیرت و آگاهی دهد تا گرفتار مکر و نیرنگ دشمنان نشوند و در منجلاب نفاق فرو نروند.

امام جمعه اهل‌سنت روستای قره ماخر گنبدکاووس جهادتبیین را از وظایف همه علما دانست و گفت: ما باید بیان کنیم و یادآور شویم که این انقلاب اسلامی چه از نظر مادی و چه‌ از نظر معنوی چه چیزهایی را برای ما به ارمغان آورده است که نظیر آن قبل از انقلاب نبوده است و این ها همه از برکات و توفیقات انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه انوریه روستای قره ماخر گنبدکاووس با تاکید بر اهمیت تقویت تریبون‌های نماز جمعه با دعوت از مسئولین، گفت: باید از فرصت تریبون نماز جمعه برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جامعه اهل تسنن استان استفاده شود.

امام جمعه اهل‌سنت روستای قره ماخر گنبدکاووس اشاره‌ای هم به اتحاد بین شیعه و سنی داشت وگفت: شیعه و سنی در اصول بایکدیگر اشتراکات زیادی دارند و هرچند اختلافاتی هم وجود دارد، اما باید مراقب باشند این اختلافات باعث ایجاد تفرقه بین آنها نشود.

آخوند کسلخه بیان کرد: رسانه‌ها باید این موضوع را بین جامعه اهل‌تسنن و تشیع جا بیندازند که تفرقه معنا ندارد و آنها می‌توانند در عین داشتن سلایق متفاوت، با وحدت در کنار یکدیگر زندگی کنند.

وی با بیان اینکه جوانان مسلمانان در کشورهای مختلف و بلاد اسلامی و حتی آزادیخواهان غیرمسلمان باید آگاه و هوشیار شوند و این وظیفه ما مبلغان دینی شیعه و سنی است، گفت: این رسالتی است که بر دوش مبلغان دینی گذاشته شده است و وظیفه ما است که تبیین کنیم.

مدیر حوزه علمیه انوریه روستای قره ماخر گنبد‌کاووس در پایان با بیان اینکه پیروزی از آن حق، اسلام و مسلمین و جبهه حق است، افزود: باید مسلمانان به خود بیایند و در این پیروزی نقش داشته باشند و منفعل نباشند، چراکه زیبنده مسلمان نیست که فریاد مسلمانی را بشنود و به فریاد او نرسد اما نوع جهاد ما تبیین و تبلیغ است.

 

 

انتهای پیام