صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۶۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

مراسم گرامی‌داشت هفته قرآن و ایام فاطمیه شامگاه روز گذشته ۲۲ آذر در محل مسجد حضرت علی‌اصغر(ع) حسین‌آباد ابهر برگزار شد.

به گزارش ایکنا از زنجان، از مهم‌ترین عناوین برنامه‌های اجرا شده در این مراسم فرهنگی - قرآنی می‌توان به برپایی کرسی تلاوت دو قاری ممتاز استانی، اجرای دو سرود همگانی ایران و سلام فرمانده، خاطره‌گویی همسر شهید طارمی، اجرای تواشیح توسط دانش‌آموزان مدرسه عبرت، تقدیر از قاریان و حافظان قرآن و برگزیدگان و تقدیر از آموزگاران برگزیده در مسابقات کتاب‌خوانی توسط دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر اشاره کرد.

هدف از برگزاری برنامه‌های قرآن و عترت در مدارس زمینه‌سازی جهت انس بیشتر دانش‌آموزان و فرهنگیان با قرآن و عترت و نماز و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است.

همچنین مصونیت‌بخشی جوانان و نوجوانان با بهره‌گیری از معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) و احکام دینی در برابر تهاجم فرهنگی غرب از اهداف دیگر برنامه‌های این هفته در سطح مدارس است.

بنا به تاکید وزیر آموزش‌وپرورش نیز تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گرو فراگیر شدن فرهنگ قرآن، عترت و نماز در سطوح مختلف جامعه است، وزارت آموزش‌و‌پرورش با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و مبانی سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش ضمن استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های اداری و رسانه‌ای، نسبت به اولویت یافتن توسعه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز همت خواهد گمارد.

انتهای پیام