صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۷۲۳۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی:

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی گفت: جامعةالمصطفی العالمیه امروز به عنوان نهادی علمی، مأموریت تربیت عالمان نقش آفرین در عرصه بین‌الملل را پی می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی، امروز ۲۶ آذرماه در پیامی ضمن گرامیداشت هفته پژوهش بر اهمیت نظم‌بخشی به فعالیت‌های پژوهشی، آثار و تولیدات علمی المصطفی در چارچوب مسائل مدون شده و ساماندهی در قالب «نظام موضوعات و مسائل المصطفی» تأکید کرد.

متن پیام رئیس جامعةالمصطفی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«قل هل یستوی الذین یعلمون والذین لایعلمون انما یتذکر اولوالالباب» (زمر: ۹)

پژوهش و تحقیق، گامی برای دستیابی به شناختی نو و ارائه پاسخی منطقی به مسائل جهان هستی به هدف رشد مادی و معنوی انسان است که با کمک جستجو و تدبر و تفکر و با بهره‌گیری از معارف وحیانی، می‌تواند سعادت جامعه و انسان را تضمین کند.

امروز در سایه گسترش روش‌های نو در تحقیق و پژوهش و ظهور نسل‌های جدید مراکز علمی و دانشگاهی، شاهد پیشرفت‌های شگرف در عرصه علم بوده و با ارتباط بیشتر پژوهش با مسائل و مشکلات جوامع، تحقیق و پژوهش از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است.

جامعةالمصطفی العالمیه نیز امروز به عنوان نهادی علمی، که مأموریت تربیت عالمان نقش آفرین در عرصه بین الملل را پی می‌گیرد، به دستاورد‌های پژوهشی قابل توجهی در این مسیر دست یافته که می‌تواند در توسعه علمی و فرهنگی این نهاد بین‌المللی مؤثر باشد.

اجرای طرح تحول آموزشی در المصطفی، که پس از طی مراحل مطالعاتی و بازبینی قوانین و آیین نامه‌های سازمانی صورت پذیرفته، ارتقاء کیفی آموزش و تقویت بنیه پژوهشی دانش پژوهان را هدف گرفته و شعار«آموزش پژوهش محور» را تحقق خواهد بخشید.

تدوین «طرح نقشه جامع پژوهشی» نیز به عنوان یکی از طرح‌های کلان المصطفی، مراحل پایانی خود را طی می‌کند و امید است ضمن نظم بخشی به فعالیت‌های پژوهشی، آثار و تولیدات علمی المصطفی را در چارچوب مسائل مدون شده در قالب«نظام موضوعات و مسائل المصطفی» سامان دهی نماید.

«هفته پژوهش»، فرصتی است که در آن، فرهیختگان و پژوهشگران، با نگاهی مسئله محور و با بهره‌گیری از روش‌های کارآمد، آثار خود را در معرض نمایش و نقد علمی قرار دهند تا تصمیم گیران این عرصه، با نگاه به وضعیت کنونی، نیل به وضعیت مطلوب المصطفی را که «مرجعیت علمی» در عرصه علوم اسلامی و انسانی است، هدایت و جهت دهی نماید.

در پایان، ضمن عرض تبریک هفته پژوهش به اصحاب پژوهش المصطفی، اعم از پژوهشگران عزیز، مدیران محترم و کارشناسان گرامی، از تلاش‌های خالصانه این عزیزان قدردانی نموده، موفقیت و سربلندی ایشان را از خدای بزرگ مسئلت دارم.

علی عباسی
آذرماه ۱۴۰۱

انتهای پیام