صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۸۹۸۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

نمایشگاهی با محوریت تأثیر دانش فرهنگی و علمی جهان اسلام بر اروپا و فراتر از آن در ابوظبی برپا شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از The National ، این نمایشگاه که با عنوان مرواریدهای دانش (Pearls of Wisdom) در خانه علم قصر الوطن برگزار شده، به تأثیر و حضور فرهنگ عربی و اسلامی در طول 800 سال در اروپا، از طریق دست نوشته های ارزشمند و کمیاب در زمینه های ادبیات، دین، موسیقی، فلسفه و علم می‌پردازد.

این نمایشگاه با همکاری بین دپارتمان فرهنگ و گردشگری ابوظبی، مؤسسه فرهنگی ایتالیا و سفارت اسپانیا، 30 نسخه خطی از مجموعه از چهار کتابخانه را به نمایش گذاشته است. این کتابخانه‌ها عبارتند از کتابخانه ملی مارسیانا، کتابخانه دانشگاه بولونیا، کتابخانه ملی اسپانیا و کتابخانه سلطنتی ال اسکوریال.

دعا نونو از مدیران دپارتمان فرهنگ و گردشگری ابوظبی می‌گوید: این نمایشگاه بازدیدکنندگان را به سفری به گذشته و به دوران طلایی تمدن اسلامی می برد.

وی افزود: در این دوران، اندلس و سیسیل پل ارتباطی بین جهان عرب و اروپا بودند، جایی که جریانی از فرهنگ و دانش علمی قابل توجه از آنجا عبور می‌کرد. این مناطق به کانون‌های غنی‌سازی فرهنگی و فناوری در قلب اروپای قرون وسطی تبدیل شدند و به توسعه رنسانس اروپایی کمک کردند.

دست‌نوشته‌ها و اطلاعاتی که به زیبایی تصویر شده‌اند نشان می‌دهند که چگونه گفت‌وگوی بین‌فرهنگی بین جهان عرب، اروپا، آفریقا و سه دین ابراهیمی در ایجاد گفت‌وگوهای دینی پربار و کمک به آغاز عصر جدید در اروپا بسیار مهم بوده است.

این نمایشگاه از 6 دسامبر (15 آذر) آغاز شده و تا 6 ژانویه (16دی ماه) ادامه دارد.

انتهای پیام