صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۹۹۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲

مؤسسه بوستان کتاب شرح جامع گزیده اسماء حسنای حضرت زهرا(س) بر اساس منابع اهل سنت را در کتابی با عنوان «سِرِّ ابیها» منتشر کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، کتاب «سِرِّ ابیها» با زیرعنوان «شرح جامع گزیده اسمای حسنای حضرت زهرا(س) بر اساس منابع اهل سنت» اثر محمد عرب‌صالحی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 384 صفحه منتشر شد.

جامعیت فضایل حضرت فاطمه(س) در تفکر شیعی امری پذیرفته شده و روشن است. با این حال در منابع اهل سنت نیز نشانه‌های آشکاری وجود دارد که فضایل آن حضرت را ستوده‌اند و بر آن تأکید داشته‌اند؛ به طوری که گستره این فضایل همه عوالم هستی، حتی عوالم پیش از دنیا و خلقت نوریه حضرت زهرا(س) را در بر می‌گیرد.

اثر پیش رو برای نخستین بار به تبیین و شرح اسماء حسنای حضرت با اتکا به منابع اهل سنت می‌پردازد. سامان این کتاب چنان است که هر کدام از اسماء حسنای حضرت زهرا(س) و توضیحات مربوط به آن، تشکیل دهنده فصلی از فصول دهگانه کتاب است که این اسامی عبارتند از: فاطمه، بتول، حانیه، راضیه، مرضیه، مبارکه، طاهره، منصوره، صدیقه، شهیده.

از جمله مباحث این اثر می‌توان به وجه تسمیه حضرت زهرا(س) به نام‌های ذکر شده در این اثر، جلوه‌هایی از محبت و علاقه بی‌پایان میان رسول خدا(ص) و فاطمه زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع) و فرزندانشان(ع)، شفقت فاطمه زهرا(س) در مورد امت اسلامی، فاطمه زهرا(س) از چه کسانی خشمگین بودند؟ و دلیل این نارضایتی، ادله مرضبه بودن فاطمه زهرا(س)، ادله عصمت حضرت زهرا(س)، احراق بیت فاطمه(س) اشاره کرد.

انتهای پیام