صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۱۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
با تحولات فلسطین؛

احضار خطیب مسجد الاقصی به دلیل هشدار درباره احتمال وقوع فاجعه علیه قبله نخست مسلمانان و تأکید جنبش جهاد اسلامی درباره اعلام جنگ رژیم صهیونیستی با یورش به مسجد الاقصی و تأکید بر مبارزه مقاومت با کابینه تروریستی نتانیاهو از جمله تازه‌ترین تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، نظامیان اشغالگر صهیونیست صبح امروز دوشنبه به منزل شیخ عکرمه صبری، رئیس کمیته عالی اسلامی در قدس اشغالی و خطیب مسجد الاقصی حمله کردند.

نیروهای اشغالگر در این حمله، دستور احضار شیخ عکرمه صبری را برای بازجویی از وی تسلیم وی کردند.

شیخ عکرمه صبری در گفت‌وگو با عربی 21 درباره این اقدام رژیم صهیونیستی گفت که اشغالگران به دنبال بستن دهان‌ها و جلوگیری از هر گونه مخالفتی هستند.

شیخ صبری به‌تازگی در گفت‌وگو با عربی 21 درباره خطرهای روز افزون علیه مسجد الاقصی گفته بود.

وی با هشدار درباره وقوع فاجعه‌ای علیه مسجد الاقصی در سایه کابینه جدید رژیم صهونیستی به رهبری بنیامین نتانیاهو، گفت: این کابینه به دنبال تسلط بر مسجد الاقصی و بیرون کردن سازمان اوقاف اسلامی اردن از مسجد الاقصی است.
رسانه‌های عبری‌زبان هم خبر دادند که ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم برای یورش به مسجد الاقصی طی روزهای آتی برنامه دارد و در این خصوص پلیس را هم در جریان گذاشته است.

بن غفیر در نطق خود در جریان سوگند کابینه نتانیاهو تأکید کرده بود که ورود غیرقانونی به قبله نخست مسلمانان را ادامه خواهد دارد.

شیخ صبری درباره خطر کابینه نتانیاهو علیه مسجد الاقصی گفته بود: آنچه اخیراً از سند 11 بندی اسرائیل درباره مسجد الاقصی منتشر شده بزرگی خطر علیه این مکان مقدس را فاش می‌کند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی می‌خواهد اختیارات سازمان اوقاف اسلامی درباره مدیریت امور مسجد الاقصی را از آن سلب کند. این رژیم همچنین از مناسبت‌های مختلف و بخصوص اعیاد فراوان یهودیان برای تقسیم کامل زمانی و مکانی مسجد الاقصی بهره‌برداری می‌کند.

خطیب مسجد الاقصی ضمن درخواست از کشورهای عربی و اسلامی برای دفاع از مسجد الاقصی تأکید کرد: صرف سکوت و محکوم کردن جایز نیست. باید یک حرکت سیاسی و دیپلماتیک سازنده و کارساز انجام شود تا این رژیم وحشی را که همه خطوط قرمز تجاوز کرده متوقف کند.

وی تأکید کرد: این بار برنامه‌های صهیونیست‌ها برای ورود به مسجد الاقصی به کابینه رسمی رژیم صهیونیستی و نه صرفاً باندهای افراط‌گرای این رژیم مرتبط می‌شود؛ بنابراین دولت‌های عربی و اسلامی باید ورود کنند و فلسطینیان قدس را در میدان تنها نگذارند.

شیخ صبری خواستار عزیمت فلسطینیان از هر نقطه از خاک فلسطین به سمت مسجد الاقصی شد و درباره امکان وقوع فاجعه‌ای علیه قبله نخست مسلمانان هشدار داد.

نظامیان صهیونیست صبح امروز (دوشنبه) با یورش به خانه دو شهید فلسطینی در روستای «کفردان» در غرب شهر جنین، اقدام به انفجار آن‌‌ کردند.

همچنین با ورود نظامیان صهیونیست به روستای کفردان میان آن‌ها و جوانان فلسطینی درگیری‌ شدید مسلحانه رخ داد و چند نظامی اشغالگر به شدت زخمی شدند. همچنین دو جوان 17 و 21 ساله فلسطینی نیز در این درگیری به شهادت رسید.

ادامه مقاومت با کابینه تروریستی نتانیاهو

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم امروز در پی شهادت این دو جوان فلسطینی در کفردان استان جنین گفت: به دنبال تهدیدهای صهیونیست‌ها برای یورش به مسجد الاقصی تحت سرکردگی ایتمار بن غفیر، وزیر کابینه تروریستی و فاشیستی رژیم صهیونیستی، این رژیم دو جنایت جنگی دیگر را در جنین مرتکب شد.

در این بیانیه آمده است: ملت فلسطین در صفی یکپارچه به مقابله با شرارت صهیونیست می‌رود و پاسخ مقاومت به فاشیسم و تروریسم با مبارزه مستمر داده خواهد شد. نه خرابی خانه‌های فلسطینیان و نه کشتار و تجاوز ما را از ادامه راه آزادی و خلاصی از اشغالگران باز نمی‌دارد.

داوود شهاب از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی نیز تأکید کرد: تهدیدهای بن غفیر درباره یورش به مسجد الاقصی اعلام جنگ است و درها را به روی رویارویی همه جانبه گشوده است.

انتهای پیام