صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۳۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم چکیده معارف ائمه اطهار(ع) است، گفت: این مکتب برگرفته از آموزه‌های دینی و اسلام ناب محمدی است و شهید سلیمانی ولایت‌مدار و دشمن ستیز بود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محسن حسین‌میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز، ۱۸ دی‌ماه در همایش «بررسی ابعاد حقوقی ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از منظر حقوق بین‌الملل و حقوق داخلی ایران» با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته این شهید بزرگوار مهربانی با مردم و صلابت در جبهه‌های جنگ بود، همچنین وی دارای تدبیر و عقلانیت بسیاری بودند و می‌طلبد به منظومه افکار ایشان توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

حسین‌میرزایی با تأکید بر اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی خود را وقف مردم کشور، اسلام و جبهه مقاومت کرده بود، گفت: این مسئله موجب محبوبیت این شهید بزرگوار در بین مردم کشور و کشورهای مسلمان شده بود، به همین دلیل مردم پیگیر امور حقوقی ترور ایشان از مجامع بین‌المللی هستند.

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم چکیده معارف ائمه اطهار است، تأکید کرد: این مکتب برگرفته از آموزه‌های دینی و اسلام ناب محمدی است و شهید سلیمانی ولایت‌مدار و دشمن ستیز بود.

حسین‌میرزایی افزود: اخلاص حاج قاسم سلیمانی موجب شد تا در جهان اسلام بدرخشد و پس از شهادت نیز درخشان بماند. زمانی‌که کار برای خدا باشد، ماندگار می‌شود و شهید سلیمانی در تمامی زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی یک فرمانده جامع بود، اگر این شهید بزرگوار نبود پیام انقلاب اسلامی از مرزهای ایران بیرون نمی‌رفت، انقلاب اسلامی دارای پیام‌های فاخری بود که حاج قاسم این پیام‌ها را صادر کرد و نظام اسلامی مدیون حاج قاسم سلیمانی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی شاخص‌ترین چهره جبهه مقاومت است، گفت: تمامی طرح‌ها و توطئه‌های آمریکا در منطقه توسط این شهید خنثی می‌شد، بنابراین تصمیم به ترور ایشان گرفتند، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نباید حاج قاسم را فردی دست‌‌نیافتنی برای نسل جوان معرفی کنیم، زیرا حاج قاسم پرورش یافته مکتب انقلاب اسلامی و گفتمان دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: مردم ایران علاقه‌مند به شهدا هستند و نمود عینی آن در استقبال از شهید گمنام در شهر پردنجان بود، این علاقه در حال افزایش است، شهید سلیمانی نیز با خون خود گفتمان فاخر انقلاب اسلامی را احیا کرد. باید با تأسی به شهدا در مقابل جنگ ترکیبی دشمنان ایستادگی کنیم و این مقاومت و پایداری را باید تا جایی ادامه بدهیم که دشمنان رسماً شکست خود را اعلام کنند، ملت شهدا و امامین شکست‌ناپذیر است.

حسین‌میرزایی گفت: باید مکتب حاج قاسم سلیمانی را به خوبی معرفی کنیم، اهمیت تحلیل درست از سیره شهدا بسیار بالاتر از روایتگری است، بسیاری از خواص در حوادث اخیر کشور مردود شدند زیرا نتوانستند موضع‌گیری صحیح در دفاع از مقام معظم رهبری، آرمان‌های انقلاب اسلامی و سیره شهدا داشته باشند.

انتهای پیام