صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۳۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

همایش «مکتب شهید سلیمانی؛ بصیرت و مقاومت» به همت بسیج اساتید دانشگاه کردستان، امروز، 19 دی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حامد قادرزاده، رئیس دانشگاه کردستان در همایش «مکتب شهید سلیمانی؛ بصیرت و مقاومت» که امروز، ۱۹ دی‌ماه در دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به شخصیت والای سردار شهید سلیمانی،‌ گفت: انسان مسیر درست را تنها باتقوا می‌یابد و این تقوا از شناخت درست پدید می‌آید و برای شناخت صحیح بصیرت باید به کار گرفته شود.

وی مسیر درست همراه با مقاومت را شناخت دقیق رویدادها دانست و افزود: مقاومت محصول ایمان و تقوای افرادی مانند شهید سردار حاج قاسم سلیمانی است لذا همانند جهاد تبیین که مدنظر مقام معظم رهبری است باید در بحث مقاومت و تقوا هم تبیین صورت گیرد.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به نگرانی‌هایی که این روزها در برخی از افراد برای ادامه راه است، بیان کرد: اگر شناخت درست و بصیرت باشد هیچ‌گاه تردید نخواهیم داشت و به ادامه راه امیدوار خواهیم بود.

وی افزود: پیامبر آنچه که در نهادش بود را قبل از پیامبری پذیرفت و اکنون نیز ما باید از خدا بخواهیم که راه درست و غلبه بر نفس اماره نصیب ما شود و در حوادث علم درست داشته باشیم.

قادرزاده با اشاره به اینکه گاهی برخی افراد به سبب فعالیت‌های خود، مورد اتهام دشمن هستند، گفت: نمی‌توان ادعای دین داشت ولی با شرایط موجود عناد داشت و شرایط ناخوشایند را پذیرفت، پس در مسیر خود باید تحمل کرد و تبیین به کار بست، سعی کنیم سرزنشت بشویم و مورد اتهام باشیم اما نلرزیم و مسیر درست را ادامه دهیم و این هم صبر را می‌طلبد.

وی با اشاره به آیه 3 سوره مبارک والعصر که می‌فرماید: «إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ؛ مگر كسانى كه گرويده و كارهاى شايسته كرده و همديگر را به حق سفارش و به شكيبايى توصيه كرده‏‌اند»، یادآور شد: صبر از شناخت درست سرچشمه می‌گیرد و اگر در این روزها شناخت کسب شود، صبر هم ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام