صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۳۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با قدردانی از تلاش‌های جامعه روحانیت گفت: امروزه علما و ائمه جمعه در سنگر نماز جمعه نقش مهمی را در عرصه روشنگری، تبیین مسائل دینی، گسترش ارزش‌های انقلاب، پیوند میان مردم، روحانیت و نظام ایفا می‌کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، امروز، 19 دی‌ماه در مراسم معارفه امام جمعه سقز با گرامیداشت یاد و خاطره ماموستایان محمدی و حسین‌زاده، امام جمعه های فقید سقز، اظهار کرد: ماموستا حسینی، امام جمعه پیشین سقز، فردی وارسته و باتقوا و ماموستا محمود ابن‌الخیاط هم فردی متقی و عالم است که امیدواریم بتوانیم از حضور این عالم دینی نهایت بهره را ببریم.

وی نماز جمعه را یک اجتماع دشمن‌شکن، تحرک‌بخش و جایگاهی برای برملا کردن نقشه‌های دشمنان ذکر کرد و افزود: حضور در مسجد سبب تقویت معنویات، تعالی و عزت مسلمانان و آبادانی و رونق می‌شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با قدردانی از تلاش‌های جامعه روحانیت استان بیان کرد: امروزه علما و ائمه جمعه در سنگر نماز جمعه نقش مهمی را در روشنگری، تبیین مسائل دینی، گسترش ارزش‌های انقلاب، پیوند میان مردم و روحانیت و نظام ایفا می‌کنند.

بهزاد رحیمی، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه برای خدمت رسانی و توسعه شهرستان بیش از گذشته تلاش خواهد شد، اظهار کرد: تلاش مسئولان در شهرستان سقز نسبت به گذشته چند برابر افزایش یافته است.

وی افزود: روحانیان، راهبران و مشاوران معنوی و دینی جامعه و دارای جایگاه و پایگاه رفیعی در جامعه هستند لذا همگان باید از وجود این بزرگان دینی بهره کافی و وافی را ببریم.

ماموستا ابن‌الخیاط، امام جمعه سقز در این مراسم، رضایت خداوند، مردم، نظام اسلامی و پیروی از قانون را سرلوحه برنامه‌های خود برشمرد و از ماموستایان خواست در بحث تعدد نماز جمعه به اهمیت ضرورت و نیاز توجه کنند.

یادآور می‌شود؛ ماموستا «محمود ابن‌الخیاط» با امضای حکم از سوی نماینده ولی‌فقیه در کردستان به عنوان امام جمعه جدید سقز معرفی و از خدمات دینی ماموستا «سیدحسین حسینی»، امام جمعه پیشین این شهر قدردانی شد.

انتهای پیام