صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۴۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰

امام جمعه گرگان با بیان‌ اینکه انقلاب ایران از وجهه اسلامی برخوردار است، گفت: در دین اسلام جایگاه ویژه‌ای برای زنان درنظر گرفته شده است و هیچ تفاوتی بین آنان با مردان نیست.

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام با بیان اینکه نگاه توحیدی به بانوان از سایر مکاتب و دیدگاه‌ها متمایز است، ادامه داد: دین مبین اسلام یک مکتب الهی بوده، پس مقام بانوان را به عنوان یک انسان ارج نهاده، به آنها جایگاه رفیع، قداست و منزلت بخشیده است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه خدا جایگاه ویژه‌ای برای زنان قرار داده و هیچ فرقی بین آنان با مردان نیست، تصریح کرد: این اسلام بود که جایگاه زن را رفیع قرار داد در زمانی که جاهلیت عرب زنان و دختران را زنده به گور می‌کردند، اسلام به زنان عزت بخشید.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه زنان در همان ابتدا اسلام در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی ایفای نقش می‌کردند، افزود: در ابتدای ظهور اسلام، زنان راوی احادیث بوده و در میدان جنگ شرکت می‌کردند که این‌ها خود نمونه‌ای از توجه اسلام به زنان است.

امام جمعه گرگان بیان کرد: آنچه غرب و آمریکا می‌خواهد به جامعه زنان ما القا کند این است که حجاب مانع از پیشرفت در امور اجتماعی شده است اما آنچه ما می‌بینیم این است که نه تنها حجاب مانع پیشرفت نیست بلکه پیشرفت و ارتقای بانوان در همه ابعاد اجتماعی همراه بوده است.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه امروزه بانوان در همه عرصه‌ها اعم از علمی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی و .... موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده است، که نظیر آن را قبل از انقلاب نمی‌توانیم مشاهده کنیم، ادامه داد: حال آنکه در غرب حقوق زنان چه داخل خانواده چه در اجتماع لگدمال می‌شود.

وی بیان کرد: انقلاب ایران از وجهه اسلامی برخوردار است، به‌ این ترتیب با الهام از دستورات دینی به زنان شأن و منزلت ویژه داده و همه امکانات لازم برای پیشرفت شغلی، تحصیلی و معنوی آنها فراهم کرده، پس چنین واکنش‌هایی در مواجهه با کشور ما بدون‌ شک در راستای سایر اقدامات ستیزه‌گرانه در ارتباط با ایران است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه غرب به بهانه شعار زن، زندگی آزادی می‌خواهند شخصیت زن را زیر سوال ببرند، افزود: اگر آنها راست می‌گویند دلیل و آیه از قرآن بیاورند که خدا نسبت به زنان توهین کرده، در حالی شخصیت زنان بالاتر است و می‌تواند به هرکمالی برسند اما آنچه مسلم است این است که آنها دلشان به حال زنان نمی‌سوزد بلکه مخالفان با اسلام و انقلاب است.

آیت‌الله نورمفیدی بر لزوم تلاش در راستای شناخت هرچه‌ بیشتر حضرت فاطمه زهرا(س) تأکید کرد و گفت: تا زمانی که ما خودمان نتوانیم حضرت زهرا(س) را به خوبی بشناسیم، نخواهیم توانست ایشان را به دیگران معرفی کنیم.

انتهای پیام