صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۴۷۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

سامانه گویای ندای قرآن از سال 1380 با مدیریت سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران راه‌اندازی شد و پس از تأسیس فرهنگسرای قرآن و انجام برنامه‌های قرآنی متمرکز، این سامانه نیز به این فرهنگسرا منتقل شد.

به گزارش ایکنا، سامانه گویای ندای قرآن در سال ۱۳۸۰ با مدیریت سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای خاوران راه‌اندازی شد و پس از این که فرهنگسرای قرآن ایجاد شد، برنامه‌های قرآنی به صورت متمرکز به این فرهنگسرا منتقل شد.

این سامانه در ابتدا با شماره 144 فعال بود و در سال 1396 به دلیل تأکید مخابرات تهران مبنی بر تغییرات و محدودیت‌ها در ارائه خدمات خط‌های سه‌رقمی با شماره ۱۴۴۰ فعال شد و به شهروندان علاقه‌مند به صورت شبانه‌روزی ارائه خدمت می‌کند.

ندای قرآن يك سيستم نرم‌افزاری است که از سوی فرهنگسرای قرآن پشتيبانی می‌شود که در این سامانه تلاوت‌های اساتید ایران و جهان اسلام و ترتیل قاریان داخلی و خارجی و ترجمه و تفسیر اساتید مختلف بارگذاری شده است.

این سامانه با بخش‎‌های متنوع چون «ترتیل» شامل ترتیل قرآن با صدای اساتیدی همچون شهریار پرهیزکار، محمدصدیق منشاوی، خلیل الحصری و عباس امام‌جمعه و ...، «ترجمه»، «ترتیل و ترجمه» با صدای اساتیدی چون شهریار پرهیزکار، منشاوی و خلیل الحصری، «ترتیل و تفسیر حجت‌السلام محسن قرائتی»، «تلاوت‌های ماندگار» قریب 114 تلاوت از حدود 18 استاد مصری و «قصه‌های قرآنی» شامل پنج داستان از زندگی حضرت نوح(ع)، حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت یوسف(ع) و اصحاب فیل در اختیار مخاطبان است.

همچنین از جمله برنامه‌های آینده ارتقای این سامانه و خدمات‌رسانی بهتر به حافظان، افزودن کلید مخصوص حفاظ(یک‌بار تکرار و سه بار تکرار آیات) برای مخاطبان علاقه‌مند است. 

انتهای پیام