صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۵۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

هوشنگ توکلی، تحریم جشنواره‌های فجر و توهین به هنرمندان حاضر در جشنواره‌ها را عملی آنارشیستی و بچگانه اعلام کرد.

به گزارش ایکنا، هوشنگ توکلی، هنرمند پیشکسوت تئاتر در نشست خبری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تحریم جشنواره‌های فجر توسط برخی هنرمندان و توهین به برخی هنرمندان حاضر در جشنواره‌ها را عملی آنارشیستی و بچگانه اعلام کرد.

وی در ابتدای این مراسم گفت: گزارشی را قبل از کرونا خدمت مقام معظم رهبری ارائه دادیم و اعلام کردیم سالانه یک میلیون فارغ‌التحصیل در عرصه تئاتر داریم که شگفت‌انگیز است. این گزارش پنهان مانده و علیرغم تأکید رهبری در این مورد صحبت نشده است. در انتخاب آقای رئیسی شاهد حضور و فعالیت جوانان زیادی در این عرصه بودیم و  امسال هم جشنواره تئاتر فجر را خیلی پربار می‌بینم.

توکلی در ادامه با اشاره به اعدام علیرضا اکبری به‌ عنوان یک جاسوس گفت: این اقدام گشایشی در حوزه دیدگاه‌های نظام ایجاد کرد. تا دلتان بخواهد از این جاسوس‌ها در ۴۰ سال داشته‌ایم. در عرصه فرهنگ و هنر هم از این جاسوس‌ها داریم که سیستم‌های‌ امنیتی آنان را زیر نظر داشتند ولی اجازه اظهار نظر نداشتند. این اقدام، اولین حرکتی بود که یک نشانه بود و دقت در این موضوع را در آینده مطرح می‌کند. اتفاقات اخیر الفت و همراهی مردم را به خطر انداخته است.

این بازیگر افزود: در دوران انقلاب کارهای زیادی در حوزه هنر و تئاتر انجام شده است. هنرمندان باید وظایف خود را انجام دهند و این مخاطب است که تصمیم می‌گیرد که به تماشای کدام یک بنشیند. این تحریم‌های بچگانه و اهانت‌هایی که به هنرمندان می‌شود رفتارهای آنارشیستی است.

وی در پایان افزود: هنرمندان ما مثل باقی مردم در فقر زندگی می‌کنند ولی اگر دغدغه مالی این عزیزان برطرف نشود و مورد حمایت مسئولان قرار نگیرند احتمال آن هست که این فعالیت‌ها به انحراف کشیده شود.

انتهای پیام