صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۵۹۱۱
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

امام جمعه یزد گفت: دشمن از پیشرفت نظام اسلامی نگران و واهمه دارد و از اینکه هر حرکتی انجام می‌دهند، سپاه به همراه سایر نهادهای انقلابی، حرکت آنها را خنثی می‌کند، به شدت عصبانی هستند.

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، 30 دی‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: دشمنان تلاش می‌کنند هر آنچه که باعث قدرت اسلام و انقلاب است را حذف و کمرنگ کنند، یک روز تحریم اقتصادی و یک روز سپاه را تحریم می‌کنند زیرا می‌دانند که حرکت اینها به سمت تثبیت انقلاب است.

وی ادامه داد: دشمنان از اینکه هر حرکتی انجام داده‌اند، سپاه به همراه سایر نهادهای انقلابی، حرکت آنها را خنثی کرده‌اند و آنها را از سوریه و عراق و لبنان بیرون راندند و توطئه‌های آنها را در کشور خنثی کرده است، به شدت عصبانی هستند.

ناصری با بیان اینکه دشمن می‌خواست اسرائیل بزرگ را مطرح کند اما سپاه مانع حرکات آنها شد و نقشه‌های آنها را نقش برآب کرد مطرح کرد: بساط اینها در خاورمیانه برچیده شده و می‌دانند که سپاه یکی از نهادهایی است که نقشه‌های دشمن را نقش برآب کرده است. حفظ و صیانت از جبهه مقاومت و حرم حضرت زینب(س)، کربلا و عراق همه توسط سپاه انجام شده و دشمن از اینکه هر اقدامی انجام می دهد، سپاه آن را خنثی می‌کند، خشمگین هستند.

امام جمعه یزد اظهار کرد: دشمن پیشرفتی که در حوزه دفاعی و نظامی در ایران انجام شده، را بر نمی‌تابد به همین دلیل یک روز اقدام به تحریم سپاه می کند و امروز به‌دنبال تروریستی نامیدن سپاه است. پیشرفت ایران در همه زمینه‌ها افزایش یافته و آنها تلاش می‌کنند با این اقدامات مذبوهانه خود، به خیال خام خویش، از این پیشرفت‌ها جلوگیری کنند لذا دست به هرگونه اقدامی علیه نهادهای انقلابی، همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌زنند.

ناصری ادامه داد: سپاه و نیروهای نظامی و بسیج زیر چتر ولایت هستند و از مقدسات و مایه تحکیم نظام اسلامی هستند، انقلاب ما الهی است و در مسیر حاکمیت الله و رضایت خدا پیش می‌رویم و نهادی همچون سپاه، ابزار رسیدن به حاکمیت الله است به همین دلیل دشمنان اسلام با آنها دشمنی می‌کنند اما بی‌شک پیروز نخواهند شد.

وی تأکید کرد: مردم ما در کنار نهادهای انقلابی نظیر سپاه و بسیج، دست به دست هم می‌دهند و تلاش می‌کنند با حل مشکلات، در مسیر ارتقا کشور قدم بردارند همچنانکه اکنون نیز اقدامات بسیاری در دست انجام است. دشمنان ما از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کنند اما ملت ما ایستاده اند و از آرمان‌های خود کوتاه نخواهند آمد.

ناصری با اشاره به خاطراتی از دوران تبعید امام خمینی(ره) به پاریس اظهار کرد: یکی از روزنامه‌ها مقاله‌ای نوشته بود و در این مقاله تحلیل‌هایی انجام داده بود و اعلام کرده بود که همه کشورهای دنیا با شاه و مخالف امام هستند و امام خمینی(ره) فقط مردم را دارد. دیدیم که همین مردم، زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی شدند و این نشان از اراده الهی برای پیروزی انقلاب اسلامی دارد.

وی تأکید کرد: امروز هم بی‌شک اراده الهی بر حاکمیت الله است و مردم اطمینان داشته باشند که انقلاب اسلامی ایران، مورد تأیید خداوند متعال است و همه پیروزی‌هایی که در طول این چند دهه اتفاق افتاده، مؤید این موضوع است. همه ما متکی به خدا هستیم و برای خدا حرکت می‌کنیم و بی شک خدا همه ما را یاری خواهد کرد و این منش امام و رهبری و سرداران بزرگی همچون حاج قاسم سلیمانی است.

امام جمعه یزد گفت: هر چه دشمنی‌های دشمن سخت‌تر شود و عرصه را بر ما تنگ کنند، اگر با هم باشیم و با خدا باشیم و انقلاب را حفظ کنیم و از معصیت دوری کنیم، هیچ مکر و حیله ای در ما اثر ندارد اما رمز آن، صبر و ایمان است.

انتهای پیام