صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۶۳۸۴
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: التزام به قانون رکن اصلی فرهنگ است و در نظام اسلامی باید به سمت تصویب قوانینی گام برداریم که در حوزه فرهنگ‌سازی، حامی بانوان باشند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، صبح امروز، دوم بهمن‌ماه، در دیدار با بانوان فرهیخته استان هرمزگان، اظهار کرد: زندگی حضرت زهرا(س) کاملاً مکعبی است؛ چراکه شخصیت ایشان نیز مکعبی و چندبعدی است و نمی‌توان با یک نگاه شخصیت را برانداز کرد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی حضرت زهرا(س) در جامعه، عنوان کرد: از زندگی حضرت زهرا(س) این‌گونه برداشت می‌شود که زن می‌تواند با حفظ عفت در اجتماع نقش‌آفرینی والایی داشته باشد. برخلاف دنیای غرب که زن یک کالا و وسیله است، زن در جامعه اسلامی به خصوص نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای ارزش‌های متعالی است. اگر آمار زنان باسواد و نقش آنان در دوره‌های قبل از انقلاب را مقایسه کنیم، ارتقاء منزلت زن در نظام اسلامی قابل مشاهده است که این مهم محصول جمهوری است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: عقبه تاریخی و تمدنی استان هرمزگان در حوزه صنایع‌دستی و خانگی سرزنده و فعال است به نحوی که در دورانی از تاریخ، نیاز صنایع‌دستی کشورهای همسایه را تأمین می‌کرد به گونه‌ای که فرهنگ این بخش از هرمزگان به سایر کشورها تسری پیدا کرده است.

عبادی‌زاده با تأکید بر ضرورت حمایت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از فعالان صنایع‌دستی و خانگی، عنوان کرد: صنایع‌دستی و صنایع خانگی می‌تواند بخش زیادی از نیازهای اقتصادی استان هرمزگان را تأمین کند به همین جهت بانوان هرمزگانی باید با قدرت و جدیت بیشتری وارد این میدان شوند.

وی با اشاره به سبک زندگی عفیفانه بانوان در اسلام، تصریح کرد: نقش بانوان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر با مهر و عطوفت چه در بخش ایجابی و چه در بخش سلبی بسیار جدی و قابل توجه است. نظم و انضباط موجود در کشورهای مختلف ناشی از تبدیل قانون به فرهنگ الزام به قانون، است. التزام به قانون رکن اصلی فرهنگ است و در نظام اسلامی باید به سمت قوانینی گام برداریم که در حوزه فرهنگ‌سازی، حامی بانوان باشند.

عبادی‌زاده با تأکید بر اهمیت حضور مؤثر بانوان در حوزه رسانه، اضافه کرد: امروز شاهد جنگ ترکیبی هستیم و در این جنگ، رسانه حرف اول را می‌زند. به همین جهت است که بانوان باید با تمام توان وارد میدان جنگ رسانه‌ای شوند و در این راه خود را مجهز کنند تا زمینه تعالی کشور فراهم شود.

وی با اشاره به نگرانی‌های صاحب‌نظران کشور در خصوص جمعیت، اظهار کرد: وضعیت جمعیتی بسیاری از استان‌های کشور منفی است و در نتیجه آن در میان‌مدت و بلندمدت، شاهد پیر شدن جامعه خواهیم شد؛ از طرفی که جامعه با سن بالا نمی‌تواند مولد باشد و توسعه پایدار را رقم بزند. از این رو باید گام‌های مؤثرتری در این حوزه توسط مسئولین فرهنگی برداشته شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در پایان یادآور شد: ورزش بانوان استان هرمزگان سیر رو به جلو را تجربه می‌کند که قابل قدردانی است و آینده خوبی را برای ورزش بانوان می‌بینم.

انتهای پیام