صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۷۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب به انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن برای رفع مشکل مسکن مددجویان این شهرستان اشاره کرد و گفت: به واسطه تسهیلات بانکی و پرداخت‌های بلاعوض درصدد هستیم تعدادی از مددجویان را خانه‌دار کنیم.

سرمست چوپان‌نژاد، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) میاندوآب در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، گفت: دراین‌راستا 36 واحد مسکونی در مناطق روستایی احداث شده و در اختیار خانواده‌ها قرار داده‌ایم، کمک هزینه برای انشعاب گاز 55 مورد، تعمیر جزیی و کلی منزل 120 مورد، احداث سرویس بهداشتی 31 مورد پرداخت کرده‌ایم که در مجموع 4 میلیارد و 800 میلیون تومان در حوزه مسکن اعتبار صرف شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه 40 پرونده برای معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات مسکن آماده هستند، ادامه داد: 15 پرونده دیگر در حال تکمیل شدن است تا برای طی مراحل اقدام کنند.

چوپان‌نژاد به پرداخت 200میلیون تومان وام و 30 میلیون تومان بلاعوض توسط بنیاد مسکن، پرداخت 60 میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) به مددجویان اشاره کرد و گفت: همچنین برای رفع مشکل خانواده‌هایی که وضعیت مسکن‌شان به معنای واقعی نامناسب باشد، از ظرفیت خیرین استفاده می‌کنیم تا یک واحد مسکونی مناسب ساخته و در اختیارشان گذاشته شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) میاندوآب با بیان اینکه تحقق 50 درصد اشتغال کشور در اختیار این مجموعه گذاشته شده است، گفت: بنابراین امسال باید برای هزار و 535 نفر شغل ایجاد کنیم، خوشبختانه با مشارکت بانک‌های عامل توانسته‌ایم، اقدامات موثری انجام دهیم، تاکنون هزار و 366 نفر را برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم.

وی سقف تسهیلات اشتغال را 100 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بازپرداخت آن7 ساله است، همه افراد فعال در صنوف مختلف می‌توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند، چنانچه از مهارت و فضای کار برخوردار باشند، می‌توانند از این خدمت بهره‌‌مند شوند.

چوپان‌نژاد ضمن قدردانی از مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان، خاطرنشان کرد: این امکان فراهم شده است، به اقشار آسیب‌پذیر و دهک پنج به پایین تسهیلات پرداخت شود.

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب به برپایی دوره‌های آموزشی ویژه مددجویان اشاره کرد و بیان داشت: امسال 210 نفر در دوره‌های پایدارسازی روستایی، 100 نفر مقدمات کسب و کار و ... شرکت کرده‌اند، به 430 نفر آموزش‌های مختلفی داده شده است تا وام‌هایی که دریافت کرده‌اند، به شغل سپس درآمد تبدیل کنند.

وی گفت: 80 میلیارد و 210 میلیون تومان برای اشتغال‌زایی در کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب تخصیص یافته بود که توانسته‌ایم تاکنون 66 میلیارد و 330 میلیون تومان را جذب کنیم.

انتهای پیام