صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۸۶۰۴
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۰
تربیت کودک بر اساس رویکرد معنوی /۳

مسعود جان‌بزرگی، استاد تمام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سلسله مباحث تربیت کودک بر اساس رویکرد معنوی گفت: فرض کنیم والدین از کودک خود می‌خواهند که یک لیوان آب روی میز را از جای خود تکان ندهد، اما کودک از خواسته آنان سرپیچی می‌کند، در چنین موقعیتی زمانی که والدین از فرزندشان درباره علت نافرمانی‌اش سؤال می‌کنند، معمولا کودک عذرخواهی می‌کند، زیرا می‌داند که اگر این کار را انجام ندهد با اِعمال زور و فشار یا به تعبیر دیگر لجبازی از سوی والدین خود مواجه می‌شود. اما، پس از آن عذرخواهی باز هم کار خود را تکرار می‌کند که در این صورت می‌گوییم کودک لجبازی می‌کند، اما پرسش اینجاست اگر کودک لجبازی نکند پس چگونه باید مرزهای خود را تعیین کند؟ زمانی که کودکان خارج از برنامه ذهنی خود بر انجام دادن یک کاری پافشاری کنند، لجبازی آنان غیرطبیعی است.


بیشتر بخوانید:


 

انتهای پیام