صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۸۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

آیت‌الله حیدری با اشاره به جایگاه زن در نظام اسلامی گفت: گرچه به واسطه تمدن غرب کرامت زن آسیب دیده است، اما انقلاب اسلامی ایران، زنان ما را رهایی بخشید و به آن‌ها عظمت و عزت داد و با حفظ حجاب و عفاف به صحنه اجتماع آورد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز 12 بهمن در مراسم تجدیدبیعت اقشار مختلف مردم با امام و رهبر انقلاب که در مصلی امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، گفت: امروز سالروز میلاد امام جواد(ع)، سالروز بازگشت تاریخی امام به وطن، جشن چهل و چهار سالگی پیروزی انقلاب و آغاز چهل و چهارمین سال عمر بابرکت نهضت امام است.

وی ضمن تبریک این مناسبت‌ها اظهار کرد: یکی از دستورات خداوند به حضرت موسی(ع) یادآوری کردن روزهای الهی به مردم جهت شکرگزاری نعمت‌ها و ایجاد روحیه صبر و مقاومت مقابل مشکلات در راستای ادامه مسیر است. از تعبیر ایام‌الله در آیات قرآن استفاده می‌شود که در برخی از روزها ویژگی وجود دارد که آن‌ها را از بقیه روزها متمایز می‌کند. خصوصیت ایام‌الله این است که در آن دست قدرت خداوند از آستین ملت مقاوم و حق‌طلب بیرون می‌آید و حادثه‌ای می‌آفریند که پیروزی برجسته الهی و نماد عقب‌نشینی و افول قدرت شیطانی است.

آیت‌الله حیدری به مصایقی از ایام‌الله در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: بر اساس روایات ما، بزرگ‌ترین روز الهی در تاریخ بشریت روز ظهور امام عصر(عج) معرفی شده است که در آن روز طومار ظلم و ستم در هم پیچیده می‌شود. در تاریخ انقلاب ما نیز امام(ره) و رهبر انقلاب برخی روزها را یوم‌الله نامیده‌اند. در 22 بهمن سال 57 بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین جلوه‌های ایام الهی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر تاریخ ایران را از پنج هزار سال پیش تاکنون بخوانید هیچ حادثه‌ای که حقیقتاً تحول‌ساز باشد و در تمام جلوه‌های فکری، روحی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی تحول ایجاد کرده باشد و ملت ایران را در اوج عزت و عظمت در دنیا قرار داده باشد، نمی‌بینیم. قبل از انقلاب اسلامی هیچ حادثه‌ای را با این عظمت نمی‌بینیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحول بسیار عجیب، گسترده و عمیق نه تنها در ایران بلکه در دنیا ایجاد کرده است، افزود: دنیا به دو جبهه شرق و غرب تقسیم شده و نامی از دین و ایمان و ارتباط انسان با خداون مطرح نبود. در آن شرایط انقلاب اسلامی بر اساس اسلام ناب محمدی ایجاد شد. به تعبیر علامه امینی، امام ذخیره خداوند برای شیعه است. ما صدق گفتار علامه امینی را به چشم دیدیم و اقبالی که نسبت به شیعه در دنیا اتفاق افتاده در هیچ برهه‌ای این چنین اتفاق نیفتاد.

آیت‌الله حیدری با اشاره به برکات انقلاب اسلامی گفت: بیداری اسلامی، شکل‌گیری جبهه مقاومت در منطقه، در آستانه افول قرار گرفتن آمریکا و مورد تهدید واقع‌شدن رژیم صهیونیستی از این جمله است. ملت مسلمان ایران در زمینه پیشرفت‌های علمی، صنعتی، فناوری و رشد در ته جدول بود و امروز در دهک بالای جهان یا دو دهک بالای آن قرار دارد. امسال 840 دانشمند برتر ایرانی در دنیا معرفی شدند و تعداد دانشجویان 30 برابر رشد کرده است. روستاهای ما از نظر خدمات بی‌بهره بودند و امسال کمتر روستایی است که از خدمات آب و برق و گاز بی‌بهره مانده باشند. کشور ما از نظر علمی و نظامی در جایگاهی قرار دارد و چنان میدان‌داری می‌کند که همه دنیا سر تسلیم فرود آورده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ایران اسلامی با نظام ولایت فقیه نظامی نو به دنیا معرفی کرد که دنیا همچنان مشغول مطالعه آن است و علی‌رغم همه موانع همچنان رو به قله‌های پیشرفت در حال حرکت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه زن در نظام اسلامی گفت: اسلام به زن نه تنها در جزیزه‌العرب، روم و ایران بلکه در تمام جهان رهایی بخشید. گرچه به واسطه تمدن غرب کرامت زن آسیب دیده است اما انقلاب اسلامی ایران زنان ما را رهایی بخشید و به آن‌ها عظمت و عزت داد و با حفظ حجاب و عفاف به صحنه اجتماع آورد. منافقین و سلطنت‌طلبان تحت عنوان شعار زن، زندگی، آزادی به دنبال این هستند که زنان نجیب، عالم و عالم‌پرور ما را به همان فلاکت قبل از انقلاب برسانند. هدف آن‌ها کامجویی است اما زنان ما حتی آن قشر که حجاب ضعیف دارند نگذاشتند دشمن به هدفش برسد چون دختران و زنان ما به برکت خون شهدا آن‌قدر بصیرت پیدا کرده‌اند که مقابل دشمن می‌ایستند.

آیت‌الله حیدری در پایان با بیان اینکه این حرکت ادامه دارد، خاطرنشان کرد: ملت مسلمان ثابت کرد به دنبال هر تهدیدی فرصتی درست می‌کند و با عزمی جدی به راه پرافتخار خود ادامه می‌دهد. در آستانه 22 بهمن هستیم. با تمام ظرفیت و قدرت در روز 22 بهمن باید تیر خلاص را به دشمن بزنیم.

انتهای پیام