صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۲۰۲۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
به صورت ویدئو کنفرانس

تفاهم‌نامه مشترک میان کمیته امداد امام خمینی(ره) و قوه قضاییه در قالب همایش ملی حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان با هدف رفع چالش‌های حقوقی و توانمندسازی مددجویان و خانواده‌های نیازمند به امضا رسید.

به گزارش ایکنا از خوزستان، تفاهم نامه «حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان» با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و قوه قضاییه با هدف گسترش تعاملات و استفاده از ظرفیت‌های دو نهاد در راستای ارتقای خدمت‌رسانی به مددجویان در حوزه‌های حقوقی و قضایی به صورت ویدئوکنفرانس همزمان با سراسر کشور اجرایی شد.

صادق جعفری چگنی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در این همایش گفت: در این تفاهم‌نامه کمک به اشتغال زندانیان و خانواده‌های آنان و حمایت از خانواده زندانیان و کمک به آزادی محکومان جرائم غیر عمد پیش‌بینی شده است.

علی دهقانی، رئیس کل دادگستری خوزستان نیز با اشاره به اینکه طبق این تفاهم‌نامه دفاتر حمایت حقوقی از نیازمندان در دادگستری‌های سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزش حقوقی برای مددجویان و معاضدت قضایی نیازمندان از دیگر موضوعات مورد تفاهم میان کمیته امداد و قوه قضاییه است.

جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان نیز با اشاره به اینکه 150 وکیل نیکوکار برای ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان با این نهاد در استان همکاری دارند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار و ۵۰۰ خدمت حقوقی و مشاوره به مددجویان، ارائه شده است.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان افزود: این نهاد خدمات حقوقی مختلفی را به مددجویان تحت حمایت در بخش‌های قرارداد، مشاوره، اظهارنامه حقوقی، دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعی و شرکت در جلسات دادرسی در سطح استان ارائه داده است.

وی با اشاره به اینکه دعاوی همچون اجرت‌المثل، مهریه، نفقه و سهم‌الارث مددجویان پیگیری می‌شود، افزود: برخی از خدمت‌ها در قالب میز خدمت در سطح شهرستان های استان به مددجویان ارائه شده است.

شیبه گفت: مددجویان این نهاد از پرداخت حق‌الوکاله یا حق‌المشاوره وکیل یا پرداخت هزینه اجرای قرار کارشناسی معاف هستند ومددجویان می‌توانند در صورت نیاز به مشاوره حقوقی هر هفته به اداره حقوقی این نهاد و همچنین دفاتر کمیته امداد در سطح استان در قالب میز خدمت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی مهمترین هدف کمیته امداد در سال‌های اخیر است، افزود: با احقاق حقوق مددجویان در مراجع قضایی، تاکنون تعداد زیادی از آنان به توانمندسازی و خودکفایی رسیده و از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شده‌اند.

در پایان این همایش از وکلای نیکوکار خیران برجسته حقوقی حامیان ایتام نخبگان فرهنگی تجلیل شد.

انتهای پیام