صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۲۰۵۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸

پنج محصول دیجیتالی در نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی با حضور رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی رونمایی شد.

به گزارش ایکنا، ۵ خدمت و محصول دیجیتالی، ظهر امروز، 18 بهمن در سومین روز نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حامد ملامیرزایی، رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی رونمایی شد.

حجت‌الاسلام حسین مشکوری، رئیس مؤسسه «کانون خورشید» در این مراسم درباره نرم‌افزار برنامه کاربردی «فضایل امیرالمؤمنین (ع)» گفت: با توجه به عدم دسترسی برخی به منابعی که در وصف فضایل امیرمؤمنان علی (ع) وجود دارد، این نرم‌افزار تولید شده است.

وی افزود: «مجالس»، «انتخاب تصادفی»، «دانلود اپلیکیشن» و «موضوع» به عنوان چهار محور برای جستجو درباره فضایل مولای متقیان، علی (ع) در این نرم‌افزار وجود دارد. به طوری که در بخش مجالس، کاربران و مخاطبان می‌توانند در سه بخش اداری، روایات زیر یک دقیقه، در بخش خانوادگی، روایات بالای یک دقیقه و موضوعی و در بخش فضیلت‌خوانی، روایات بالای پنج دقیقه را جستجو کنند.

حجت‌الاسلام مشکور با اشاره به اینکه سه هزار فضلیت از امام علی (ع) به صورت عربی و فارسی طی دو سال در این نرم‌افزار جمع‌آوری شده است، بیان کرد: در این راستا از کتاب بحارالانوار علامه مجلسی به عنوان اصلی‌ترین منبع استفاده شده که مطالب آن نیز قابلیت اشتراک‌گذاری و کپی‌برداری را دارد.

حجت‌الاسلام ملامیرزایی نیز این اثر را فاخر و ارزشمند دانست و گفت: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از مجموعه «کانون خورشید» به منظور تولید نرم‌افزار‌های مشابه درباره سایر اهل بیت (ع) آمادگی دارد تا علاقه‌مندان و محققان بتوانند به راحتی به این منابع دسترسی داشته باشند.

از محصولات دیگری که در این مراسم رونمایی شد، می‌توان به برنامه کاربردی مراقبت فرزند در گوشی موبایل و تبلت (ایمینو)، کتابچه هوش مصنوعی در صنعت رسانه، سکوی محافظت از محتوا (لیپا) و آزمایشگاه مجازی دروس علوم پایه اشاره کرد.

این محصولات به ترتیب توسط ایمینو، شرکت آرمان رایان شریف، مجموعه کانون خورشید، مؤسسه لیان یاد پردازش آرین (لیپا) و مجموعه آموزشی بیازما ارائه شده‌اند.

یادآور می‌شود، نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی (سی‌تکس) تا چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ تا ۱۸ برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

انتهای پیام