صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۲۴۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
از سوی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی

کتاب «درسنامه آیات فقهی قرآن» تألیف میثم کهن‌ترابی، عضو هیئت علمی دانشگاه بزرگمهر قاینات از سوی انتشارات جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی منتشر شد.

حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: انتشارات جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی کتاب «درسنامه آیات فقهی قرآن» را در راستای انتقال فهم آیات فقهی قرآن کریم و تحلیل و مفهوم‌شناسی برای دانشجویان و به‌ویژه دانشجویان حقوق و فقه و حقوق اسلامی منتشر کرد.

وی ادامه داد: این کتاب که توسط میثم کهن‌ترابی، عضو هیئت علمی دانشگاه بزرگمهر قاینات به رشته تحریر درآمده؛ در دو بخش تدوین شده است. بخش نخست شامل مقدمات فهم آیات فقهی قرآن کریم بوده و نویسنده به چند مورد مهم و کاربردی اشاره کرده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در بخش دوم کتاب که در قالب ۱۷ درس تنظیم شده، نویسنده برخی آیات را که در آن به موضوعات فقهی پرداخته شده انتخاب و مورد تحلیل و مفهوم‌شناسی قرار داده و ساز‌وکار استخراج احکام براساس به‌کارگیری نیازمندی‌ها در مسیر فهم آیه شناسانده شده است.

مرادی با بیان اینکه این کتاب سعی کرده با رفع نیازها و شیوه فهم آیات و کیفیت احکام، خلأها را پر کند، یادآور شد: کتاب «درسنامه آیات فقهی قرآن» می‌تواند برای عموم به‌ویژه دانشجویان حقوق و فقه و حقوق اسلامی در درس آیات الاحکام و تفسیر قرآن مفید فایده باشد.

وی یادآور شد: سازمان انتشارات جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی آمادگی دارد تا در حوزه نشر دانشگاهی در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید را به چاپ برساند.

انتهای پیام