صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۲۶۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر اینکه جشن‌های نیمه شعبان با هدف ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در هرمزگان برگزار می‌شود به تشریح ویژه‌برنامه‌های نیمه شعبان در استان هرمزگان پرداخت.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، عصر روز گذشته، 14 اسفند، در جمع خبرنگاران، وجود مبارک حضرت مهدی(عج) را منشأ خیر و برکت و توجهات خاص الهی به عموم امت اسلامی خصوصاً ملت بزرگ ایران دانست و اظهار کرد: شناخت امام زمان(عج) از وظایف منتظران واقعی آن حضرت است.

وی با اشاره به اهمیت شب نیمه شعبان، افزود: این شب از چنان اهمیتی برخوردار است كه هم‌ردیف و هم‌پای شب‌های قدر قرار دارد و از این موقعیت می‌توان چون شب‌های قدر ماه مبارک رمضان برای كسب خیرات و بركات معنوی بهره برد. در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، اعیاد شعبانیه بویژه عید نیمه شعبان بهترین فرصت برای ایجاد فضای نشاط‌ آور معنوی در میان جوانان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه به تصریح روایات، مرگ جاهلی و بدون شناخت امام زمان(عج)، مرگ بر پایه کفر، گمراهی و نفاق است، عنوان کرد: مهدویت اهداف، نوع روابط و انگیزه‌ها و سبک زندگی ما را متحول می‌کند.

وی به تشریح ویژه‌برنامه‌های نیمه شعبان استان هرمزگان پرداخت و اضافه کرد: جشن نوگلان در مدارس جاسک و اجرای سرود سلام فرمانده ​در کنار ساحل جاسک، پیاده‌روی جوانه‌ها(دخترانه) و سرود امام زمان ۳۱۳ نفری در بندرلنگه و برپایی ۱۵ موکب و تجمع در امامزاده شاه قطب‌الدین حیدر، برپایی جشن در شب ولادت در امام‌زاده سلطان محمد و جشن نیمه شعبان در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شب ولادت در شهرستان رودان است.

حقانی ادامه داد: برگزاری مراسم سنتی حق لیل در شب نیمه شعبان در میناب، کاروان شادی در روز نیمه شعبان، مراسم احیای شب نیمه شعبان، ​نصب بیرق مهدوی بر سر بازار زیتون،​نصب پرچم بر بام میناب و همچنین ویژه‌برنامه نیمه شعبان در روستای تیاب از جمله برنامه‌های نیمه شعبان در شهرستان میناب است.

وی با اشاره به برنامه‌های تبلیغات اسلامی شهرستان قشم، تصریح کرد: در این شهرستان نیز جشن خیابانی در شب نیمه شعبان، پیاده‌روی ویژه نیمه شعبان و جشن خیابانی به همراه پخش زنده از شبکه استانی برگزار خواهد شد.

وی برگزاری آیین ​آردگیزگردانی، اجرای برنامه نیمه شعبان در زیارتگاه پنجه علی و پشت شهر و همچنین امامزاده شاه محمدتقی در شب میلاد امام زمان(عج)، برپایی موکب در بلوار امام حسین(ع)، برپایی ۱۴ موکب در محله خواجه عطا، دیدار مداحان استان با امام جمعه بندرعباس، جشن ازدواج ۵۰ زوج طلبه در بندرعباس و اهتزاز پرچم صاحب‌الزمان(عج) را از اهم برنامه‌هایی برشمرد که با همکاری تبلیغات اسلامی هرمزگان در شهرستان بندرعباس برگزار خواهد شد.

حقانی در پایان یادآور شد: برگزاری جشن محوری همراه با مدیحه‌سرایی بنی فاطمی در سیریک، برپایی جشن نیمه شعبان و اجرای سرود در بستک، برپایی موکب و برگزاری جشن نیمه شعبان در پارک ارمغان حاجی‌آباد، برپایی جشن در مدارس و مساجد بشاگرد و همچنین برگزاری جشن نیمه شعبان در بازارچه صیادان ابوموسی از دیگر برنامه‌های تدوین شده در شب نیمه شعبان است.

انتهای پیام