صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۳۰۴۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

چهارمین کنگره بین‌المللی قدس شریف با موضوع جهان پسا صهیونیزم 21 فروردین ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، جهان اسلام ده‎ها سال با اشغال قبله اول مسلمین و بخشی از سرزمین و پاره تن خود یعنی فلسطین با حمایت جهان استکبار مواجه بوده است. در این سال‎ها غم و اندوه، بی‎خانمانی میلیون‎ها انسان و ربایش کودکان و زنان توسط صهیونیست‎ها را شاهد بوده‌ایم و هیچ‎گاه این فجایع از اذهان مسلمانان محو نخواهد شد.

در اوج حرمان و عقب‎نشینی بسیاری از گروه‎ها و کشورها از مبارزه با متجاوزان به فلسطین و قدس شریف، انقلاب اسلامی به رهبری زعیم بزرگ و بیدار آن، امام خمینی(ره) دوران جدیدی را در مبارزه با اشغالگری و تجاوزات صهیونیست‎ها گشود و با احیای هویت اسلامی، جریان بیداری اسلامی را در جهان اسلام و منطقه رقم زد و جریان مقاومت اسلامی ثمره این دوره جدید است که با رهبری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نوید بخش پایان بخشیدن به ظلم و تجاوز و نقض آشکار حقوق اولیه انسان‎ها در فلسطین شد.

به طوری که امروز همه آگاهان و حتی حاکمان نژاد پرست و تروریست رژیم اشغالگر قدس هم به این فروپاشی و پایان عمر منحوس رژیم صهیونیستی معترفند.

بی‎تردید خون شهدای مقاومت اسلامی به ویژه رهبران بزرگ شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و حرکت بزرگ اربعین حسینی از عوامل مهم، مؤثر و پیشران این وضعیت امروز فلسطین و مژده نزدیکی فروپاشی رژیم صهیونیستی است.

امسال امت اسلامی در حالی به استقبال برگزاری روز جهانی قدس می‎رود که بیش از همیشه به این فرجام ذلت بار صهیونیست‎ها امیدوار و افق روشن آینده فلسطین را نظاره‎گر است.

بر همین اساس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی با همکاری نهادها و مؤسسه‎های مختلف ملی و بین‎المللی همانند سال‎های گذشته، چهارمین «کنگره بین المللی قدس شریف» را با موضوع «جهان پسا صهیونیزم» به ریاست آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‎های علمیه کشور در 14 موضوع، 21 فروردین سال جاری با سخنرانی شخصیت‎های برجسته از جهان اسلام برگزار می‎کند.

محورها و موضوعات چهارمین «کنگره بین المللی قدس شریف» شامل: «چشم انداز و راهبرد رسیدن به جهان پسا صهیونیزم»، «جغرافیای سیاسی فلسطین و قدس شریف در جهان پسا صهیونیزم»، «روابط غرب با جهان اسلام در پسا صهیونیزم»، «بلوک بندی‌های سیاسی در غرب آسیا در جهان پسا صهیونیزم»، «ژئوپلتیک مقاومت اسلامی در جهان پسا صهیونیزم»، «دولت‌سازی در فلسطین پسا صهیونیزم»، «مهاجران یهود در فلسطین پسا صهیونیزم»، «اداره مسجدالاقصی و اماکن دینی در فلسطین پسا صهیونیزم»، «نقش دولت‌ها و ملت‌های اسلامی در بازسازی فلسطین پسا صهیونیزم»، «پیگردهای حقوقی جنايات صهيونيست‌ها در جهان پسا صهیونیزم با رویکرد حقوق بشر اسلامی»، «پیگیری سرنوشت زنان و کودکان ربوده شده فلسطینی در جهان پسا صهیونیزم»، «اربعین پیشران رسیدن به جهان پسا صهیونیزم»، «توسعه میان فرهنگی فلسطین با جوامع اسلامی در جهان پسا صهیونیزم» و «نقش رسانه‎ها در نظم نوین جهان پسا صهیونیزم» است.

یادآوری می‌شود، چهارمین کنگره بین‌المللی قدس شریف از سوی معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری، دفتر بین‌الملل مرکز مدیریت حوزه‎های علمیه کشور، جامعه المصطفی العالمیه، پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین برگزار می‌شود.

انتهای پیام