صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۳۴۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

امام‌جمعه ابهر گفت: آموزش‌وپرورش زمينه‌ساز رشد فکری و اخلاقی انسان‌های يک جامعه پويا است.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور امام‌جمعه شهر ابهر ظهر امروز ۲۸ فروردین در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر، با اشاره به جایگاه والای معلم در آموزه‌های دین مبین اسلام و این که معلم در خط مقدم تربیت نسل آینده در جامعه قرار دارد، گفت: امروز نقش معلمان و فرهنگیان در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان بسیار تاثیر‌گذار است.

وی با تاکید بر اینکه همه ما آموختن‌مان را مدیون معلمان هستیم، عنوان کرد: باید از نگاه صنفی به این قشر از جامعه خودداری کرد چرا که جایگاه معلم در جامعه بسیار والا و خاص است و همه ما مدیون معلمان هستیم.

امام‌جمعه شهر ابهر با بیان اینکه تمرکز ما باید بر روی مسائل فرهنگی بوده و از پرداختن به امور دینی در مدارس نباید غافل شد، افزود: همان‌گونه که قانون‌گذار تکلیف همگان را در مورد کمک به آموزش‌وپرورش مشخص کرده است باید همگی دستگیر مجموعه بزرگ آموزش‌وپرورش باشیم.

وی با تاکید کرد: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری، مسئولیت شرعی و قانونی در قبال فرهنگ کشور و فرهنگ عمومی کشور داریم زیرا فرهنگ یک ملت است که می‌تواند آن ملت را پیشرفته، عزیز، توانا، عالم، فن‌آور، نوآور و دارای آبروی جهانی کند.

مرادپور تصریح کرد: تنها جایی که باید همه انرژی و توان‌مان را معطوف به آن کنیم آموزش‌وپرورش است چرا که آموزش‌وپرورش زمينه‌ساز رشد فکری و اخلاقی انسان‌های يک جامعه پويا است و این نهاد، تنها راه کمال انسان به سوی سعادت و خوشبختی است ونهایتا می‌توان گفت آموزش‌وپرورش کارخانه انسان‌سازی است.

انتهای پیام