صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۳۶۷۸۸
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: از سند تحول بنیادین و زیر نظام های آن در دستگاه های حاکمیتی فهم مشترک وجود ندارد و عدم فهم مشترک اولین گلوگاه در رفع مشکلات آموزش و پرورش است.

به گزارش ایکنا از خوزستان، سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان و اروند کنار در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در اجلاس روسای آموزش و پرورش خوزستان گفت: از سند تحول بنیادین و زیر نظام‌های آن در دستگاه‌های حاکمیتی فهم مشترک وجود ندارد و عدم فهم مشترک اولین گلوگاه در رفع مشکلات آموزش و پرورش است.

وی با عنوان اینکه ۱۷۷هزار ساعت غیر موظف در آموزش و پرورش خوزستان وجود دارد، افزود: سرانه ورزشی در آموزش و پرورش باید ارتقا جدی پیدا کند و این نیازمند تزریق سرمایه و نیروی انسانی کاردان به آموزش و پرورش است.

مولوی با تاکید بر اینکه وزیر سابق آموزش و پرورش اقدماتی ارزشمندی در زمینه تحقق رتبه بندی انجام داد، افزود: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند مشکلات انباشته را رفع کند و باید همه به کمک آموزش و پرورش بیایند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شورای آموزش و پرورش باید برای استانداران و فرمانداران جدی شود این موضوع باید از وزیر کشور مطالبه شود، چرا که شورای آموزش و پرورش شورایی حاکمیتی و مهم است و سازکار قانونی آن وجود دارد.

نماینده مردم آبادان و اروند کنار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اختیار ادارات کل آموزش و پرورش باید افزایش یابد، گفت: حذف فوق العاده ویژه معلمان هیچ توجیه منطقی ندارد و این حق باید برای معلمان و فرهنگیان اعمال شود.

وی اظهار کرد: شرایطی فراهم شود که معلمان بتوانند اشکالات موجود در رتبه بندی را رفع کنند و به حقوق حقه خود برسند.

انتهای پیام