صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۳۶۸۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

استاندار سمنان راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار را راهکاری برای دسترسی همه اقشار جامعه به ویژه روستاییان به کتاب برشمرد و گفت: وجود کتابخانه سیار در استان موجب افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ‌کتابخوانی می‌شود.

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، صبح امروز، 7 اردیبهشت در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، با اشاره به اینکه افزایش رویکرد مردم به کتاب و کتاب‌خوانی یک آموزه دینی است که به آن سفارش شده متذکر شد: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تأثیر مستقیمی بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی هر جامعه‌ای دارد.

وی افزود: این امر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود که بر این اساس استانداری و فرمانداری‌ها اختیار دارند تا از همه فضاهای بدون استفاده در شهرستان‌ها استفاده بهینه کنند.

هاشمی بر ضرورت تأمین فضای مناسب و جذاب برای مراجعه‌کنندگان به کتابخانه شهرستان سرخه تأکید کرد و یادآور شد: کتابخانه قدیمی شهر سرخه به دلیل عدم استحکام بنا اکنون قابل‌استفاده نیست و به همین واسطه پروژه احداث کتابخانه سرخه در حال پیگیری است و به زودی کتابخانه سرخه در فضایی جدید ادامه فعالیت خواهد داد.

این مقام عالی استان خواستار استفاده بهینه از پتانسیل دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در خصوص راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی شد و افزود: با افزایش ارتباط بین دستگاه‌های فرهنگی استان، شاهد ایجاد حلقه مفقوده در بحث فرهنگ نخواهیم بود.

هاشمی راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار را راهکاری برای دسترسی همه اقشار جامعه به ویژه روستاییان به کتاب برشمرد و گفت: وجود کتابخانه سیار در استان موجب افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ‌کتابخوانی می‌شود.

به گفته وی خیران استان در حوزه کتابخانه‌سازی باید ورود جدی و تأثیرگذاری داشته باشند که باید برنامه‌ریزی‌ها در این خصوص انجام گیرد.

استاندار سمنان ضمن ابراز رضایت از اینکه استان در جشنواره رضوی سال گذشته جزو سه استان برتر کشور بوده اظهار کرد: امیدواریم امسال هم با تمرکز بر روی این جشنواره بتوانیم حائز رتبه برتر در کشور شویم.

احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز بر دستیابی جایگاه حقیقی کتاب و کتاب‌خوانی در فرهنگ اسلامی تأکید کرد و افزود: با راه‌اندازی و همیاری مجمع انجمن خیران کتابخانه‌ساز در استان، حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و یاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص تجهیز خودرو سیار در آینده نه‌چندان دور شاهد فعالیت کتابخانه سیار در استان خواهیم بود.

انتهای پیام