صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۳۸۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: دانشگاه‌های استان باید به دو مزیت دریا و صنعت توجه ویژه‌ای داشته باشند. خوشبختانه دانشگاه هرمزگان به لحاظ صنعتی رشد کرده است. کنکور عادلانه نیست زیرا سطح و امکانات آموزش در سطح کشور یکسان نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: دانشگاه هرمزگان به لحاظ صنعتی رشد کرده است. دانشگاه‌های استان باید به دو مزیت دریا و صنعت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

  به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس صبح امروز در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در نظام آموزش عالی کشور توزیعی که در دانشگاه‌ها صورت گرفته است توزیعی بر اساس نیاز استان‌ها نبوده و بیشتر بر اساس قدرت لابی‌ها و برخی تشخیص‌ها، دانشگاه‌ها در سطح کشور توزیع‌شده‌اند.
امام‌جمعه بندرعباس عنوان کرد: دانشکده کشتی‌سازی وابسته به امیرکبیر و علوم و فنون دریایی وابسته به دانشگاه هرمزگان باید درزمینهٔ گسترش رشته‌ها تقویت شوند. هرمزگان باید به چشم‌اندازی برسد که زیرساخت‌های اولیه دانشگاه علوم و فنون ایجاد شود تا در سال‌های بعد شاهد تشکیل دانشگاه جامع علوم و فنون دریایی در استان باشیم.
عبادی زاده با اشاره به این‌که کنکور تساوی است اما عدالت نیست، ادامه داد: کنکور یک امر ناعادلانه است به این دلیل که منابع آموزشی و امکانات آموزشی که در سطح کشور توزیع‌شده نیز یکسان نیست. وی بابیان این‌که استان‌های محروم نمی‌توانند خودشان را به دانشگاه‌های برخوردار و تراز اول برسانند و ما همیشه یک‌فاصله‌ای با سایر استان‌ها در این زمینه‌داریم؛ یا باید آموزش‌وپرورش استان‌ها را به لحاظ منابع و امکانات تقویت کنند یا تدابیری اندیشیده شود که استان‌های محروم نیز سهمی داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به این‌که استان هرمزگان در بخش آموزش‌های مهارتی خلأ دارد افزود: سهم آموزش‌های مهارتی در مقیاس با سایر مباحث ناچیز است، به‌ویژه در استان هرمزگان که از صنایع برخوردار است.
وی بابیان اینکه اگر بعد مهارتی تقویت شود، تأمین نیروی کار ماهر نیز فراهم خواهد شد ادامه داد: در رتبه‌بندی‌ها و ارزیابی‌های دانشگاه‌ها باید میزان ارتباط با صنعت، امتیاز محسوب شود. این مسئله سال‌هاست مطرح می‌شود اما سازوکار اجرایی برای آن تعریف‌نشده است. ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت باید نزدیک‌تر شود؛ به‌گونه‌ای که صنعت بتواند نیاز خود را از طریق دانشگاه برطرف کند.
امام‌جمعه بندرعباس بیان کرد: با راه‌اندازی کری دور شمال-جنوب، بخش صادرات- واردات در هرمزگان گسترده می‌شود و شبه‌قاره هند و جنوب شرق آسیا را باید پوشش دهد؛ لذا باید در بخش آزمایشگاهی محصولات واردات و صادرات کار انجام شود.

عبادی زاده گفت: خوشبختانه در دانشگاه‌ هرمزگان اقداماتی صورت گرفته اما باید تقویت شود که نیاز به حمایت وزارت علوم است. دانشگاه‌ها باید در این زمینه فعال‌تر باشند این موضوع به ایجاد درامد در دانشگاه‌ها کمک خواهد کرد.
وی بابیان اینکه ایجاد خوابگاه‌های متأهلی همواره دغدغه ما بوده است، افزود: در کنار کمک‌های خیرین، وزارت علوم نیز نیاز است در این زمینه کمک کند. خوابگاه‌های متأهلی می‌تواند کمک خوبی برای پیشبرد برنامه‌هایی که موردتوجه نظام است و کاهش بعضی از دغدغه‌های دانشجویان کمک کند.
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در پایان گفت: امیدواریم در آینده دانشگاه‌ها از بخش مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام