صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۴۱۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
برای نخستین بار صورت گرفت؛

برای نخستین بار، مراسم تحلیف «براندون جانسون»، شهردار جدید شیکاگو با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم همراه شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المصری الیوم، مراسم تحلیف براندون جانسون، شهردار جدید شیکاگو، برای نخستین بار با تلاوت آیات قرآن کریم همراه شد.

شیخ حسن علی، نماینده الازهر و مدیر مرکز اسلامی مکه مکرمه واقع در شیکاگو در این مراسم آیاتی چند از قرآن کریم را تلاوت کرد و سپس سخنرانی کوتاهی در مورد اهمیت عدالت، صلح و برابری در اسلام و همه ادیان ایراد کرد. این سخنرانی قبل از ایراد سخنرانی شهردار جدید شیکاگو صورت گرفت.

در مراسم تحلیف، تمامی اعضای شورای شهر و اعضای نهادهای قضایی، قانون‌گذار و اجرایی ایالت ایلینوی حضور داشتند و ادای سوگند با حضور رئیس دادگستری، دادستان کل ایالت، اعضای دولت فدرال و رؤسای نهادهای اداری و مالیاتی انجام گرفت.

براندون جانسون، شهردار منتخب جدید، در سخنرانی آغازین خود بر اولویت‌های بهداشت، آموزش، دستیابی به امنیت و کنترل جرم و جنایت در شیکاگو تأکید کرد و خواستار تخصیص بودجه بیشتر برای ارتقای سطح زندگی جوامع مختلف ساکن این شهر، از بین بردن بیکاری، کاهش فقر و بی‌خانمان‌ها و ادغام مجدد گروه‌های حاشیه‌نشین در این ایالت شد.

وی همچنین بر اهمیت توزیع مجدد ثروت بین سفیدپوستان و سیاه‌پوستان و بقیه شهروندان شهر از طریق فعالیت اقتصادی که همه گروه‌ها و نژادها را جذب می‌کند، تأکید کرد.

سامح ابوالعینین، سرکنسول مصر در شیکاگو و ایالت‌های غرب میانه آمریکا نیز، به دعوت دفتر شهردار، در مراسم تحلیف براندون جانسون شهردار جدید شیکاگو در مقر این شهر شرکت کرد. مراسم تحلیف در مرکز همایش‌های شیکاگو در مرکز شهر، در کنار ساختمان تاریخی شورای شهر برگزار شد.

انتهای پیام