صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۴۳۶۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
امام‌جمعه شهرکرد:

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با اشاره به مشکل آب شرب مردم شهرکرد در روزهای اخیر، گفت: مسئولان تلاش کنند تا این مشکل سریع‌تر حل شود، مردم انتظار نداشتند که بعد از اقدامات صورت گرفته شده برای آب شرب با مشکل در کیفیت آب شرب مواجه شوند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، پنجم خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به آیات پایانی سوره ابراهیم، اظهار کرد: مسئله انذار مردم از عذاب قیامت در این آیات مورد توجه قرار گرفته است و باید مؤمنان خود را برای این روز آماده کنند و افرادی که از قیامت غفلت کنند، دچار پشیمانی می‌شوند.

امام جمعه شهرکرد افزود: خداوند در قرآن کریم داستان سرنوشت قوم عود، فرعون، ثمود و ... بیان می‌کند و باید مردم از تاریخ عبرت بگیرند و خود را برای قیامت آماده کنند و گرفتار دنیا نشوند، خداوند از مکر دنیا نمی‌گذرد و مکاران در قیامت دچار خسران شده و دچار عذاب می‌شوند، روز قیامت در پیش است و خداوند از گناهکاران انتقام می‌گیرد.

وی با تأکيد بر اینکه وعده الهی محقق خواهد شد، گفت: خداوند در قرآن کریم به مردم هشدار می‌دهد که برای روز قیامت توشه داشته باشند و دست خالی به دیدار پروردگار نروند، برای قوت‌گیری تقوا در زندگی خود تلاش کنیم، رفتاری برای غیرخدا نداشته باشیم تا در دنیا و آخرت سعادتمند شویم.

نکونام در ادامه با اشاره به 6 ذیقعده سالروز شهادت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، گفت: حضور در حرم این بزرگان معنویت‌آفرین است، حضور این بزرگان در ایران غنمیت است و باید قدردان باشیم.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه پنجم خردادماه در تقویم جمهوری اسلامی به‌نام حمایت از خانواده زندانیان نامگذاری شده است، تأکید کرد: این خانواده‌ها به شدت نیازمند حمایت هستند، کمک‌هایی توسط انجمن حمایت از زندانیان صورت می‌گیرد، اما اندک است و نیاز به حمایت خیرین در این حوزه داریم.

وی با تأکيد بر اینکه قدردان زحمات در دستگاه‌های اجرایی و قضایی در میز خدمت در میعادگاه نماز جمعه شهرکرد هستیم، گفت: شاهد یک شور و حال در روزهای جمعه در مصلی امام خمینی شهرکرد هستیم و برخی دستگاه‌ها به‌صورت ویژه در این روز به حل مشکلات مردم می‌پردازند، در ارزشیابی دستگاه‌ها این مسئله مورد توجه قرار می‌گیرد و گره مشکلات برخی از مراجعه‌کنندگان در این روز حل شده است. 

نکونام با اشاره به مشکل آب شرب مردم شهرکرد در روزهای اخیر، توضیح داد: مسئولان تلاش کنند تا این مشکل سریع‌تر حل شود، مردم انتظار نداشتند که بعد از اقدامات صورت گرفته شده برای آب شرب با مشکل در کیفیت آب شرب مواجه شوند، طرح‌های پدافندی و تصفیه‌خانه از حالت گزارش خارج شود و شاهد آثار آن در خانه‌های مردم باشیم.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: گزارشات باید میدانی باشد و بروز مشکل موجب می‌شود تا اعتماد مردم مخدوش شود، البته مردم چهارمحال و بختیاری می‌دانند که تلاش‌های وافری برای آب شرب صورت گرفته است، طرح‌های قابل توجه فعال شده و نباید نادیده گرفته شود اما ابهامات در این حوزه نیز برطرف شود و مردم در جریان کارها قرار بگیرند.

وی در خصوص سیاست خارجی کشور، تصریح کرد: تعدادی اعضای نیروی دریایی ایران بالنده اقیانوس‌های جهان را طی کردند و تعدادی از این افراد نیز از اهالی چهارمحال و بختیاری بودند، این مایه افتخار کشور است و باید به آن ببالیم، ایران جزو کشورهای قدرتمند جهان در این حوزه است، در عرصه خارجی با دیپلماسی فعال روبرو هستیم و نقش کشور در نظم نوین جهانی به خوبی در حال شکل‌گیری است.

نکونام بیان کرد: دنیا اصول جمهوری اسلامی را پذیرفته است و بر همین اساس با کشور ما ارتباط دارند و این مهم در دولت سیزدهم محقق شده است. دلارزدایی در دستور کار جهان قرار گرفته و تحریم‌ها را بی‌اثر خواهد کرد، شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود و دشمنان خلع سلاح خواهند شد و نمی‌توانند به کشورهای جهان ظلم کنند، آمریکا رو به افول است.

امام جمعه شهرکرد گفت: مشکلاتی در کشور وجود دارد، تورم باید مهار شود و مردم باید با بهبود معیشت در رفاه باشند و مدیران با برنامه و تدبیر برای حل مشکلات مردم کوشش کنند.

انتهای پیام