صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۴۳۷۳۰
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

مدیر مؤسسه آموزشی و فرهنگی راهیان کوثر آذربایجان‌غربی از برگزاری اختتامیه اولین جشنواره درون مدرسه‌ای حفظ جز سی‌ام قرآن کریم سازمان مدارس الگوی صالح آذربایجان‌غربی با شرکت ۴۰۰ نفر خبر داد.

حسین وفاکار، مدیر مؤسسه آموزشی و فرهنگی راهیان کوثر آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی،‌ گفت: هدف این مؤسسه تربیت دانش‌آموزان و جوانان انقلابی، مؤمن و متدین در تراز انقلاب اسلامی و ایجاد فضای آموزشی و تربیتی سالم برای دانش‌آموزان و کمک به آموزش و پرورش و عملیاتی کردن سند تحول بنيادين آموزش و پرورش است.

وی افزود: مدارس راهیان کوثر استان همزمان با سراسر کشور از سال 1397 تأسیس شده‌اند که در 17مدرسه این مؤسسه بیش از دو هزار و 500 دانش‌آموز در حال تحصیل هستند و مقاطع تحصیلی دانش‌آموزان از پیش دبستانی آغاز و تا دوازدهم ادامه دارد.

وفاکار بیان کرد: در ماکو دو مدرسه، سلماس یک مدرسه، ارومیه ۶ مدرسه، نقده یک مدرسه، پیرانشهر یک مدرسه، مهاباد یک مدرسه، میاندوآب دو مدرسه، شاهین‌دژ و تکاب نیز یک مدرسه فعالیت دارد و کادر آموزشی و اجرایی شاغل به امر تعلیم و تربیت این موسسه 270 نفر بوده که جزو مجرب‌ترین و با اخلاق‌ترین معلمان با سوابق کاری درخشان هستند.

وی ادامه داد: مدارس راهیان کوثر تمامی مجوزهای لازم و سرفصل‌های آموزش، قوانین و ابلاغیات را از آموزش و پرورش دریافت کرده‌اند و همسو با آموزش و پرورش فعالیت دارند و سعی شده در این مدارس حداقل شهریه مصوب به‌صورت اقساطی در طول سال تحصیلی از والدین دریافت شود.

مدیر مؤسسه آموزشی و فرهنگی راهیان کوثر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جزو اولویت‌های آموزشی و تربیتی ما توجه به آموزش قرآن کریم است و در پایان سال تحصیلی نیز مسابقات قرآنی در سطح استان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: کلاس‌های قرآنی با هدف اجرای طرح «حفظ هزار نفری جزء سی‌ام» با جذب معلمان قرآنی توانمند و مجرب از ابتدای مهرماه در مدارس تحت پوشش آغاز شده است.

وی گفت: با توجه به فعالیت‌های فرهنگی ازجمله بازدیدهای علمی، اردوهای سیاحتی، مسابقات و پیام‌های فرهنگی، تربیتی، ویژه برنامه‌های دهه فجر، عزاداری و تشکیل هیئت‌هایی در ماه محرم، افطاری برای روزه اولی‌ها، برگزاری نمایشگاه در ایام هفته دفاع مقدس، معرفی شهدا و سبک و سیره آن‌ها به دانش‌آموزان و برگزاری مسابقات کتابخوانی صورت گرفته در مدارس موسسه راهیان کوثر سعی شده که مدارس به مدرسه زندگی تبدیل شود.

وفاکار عنوان کرد: در ارومیه 96 روزه اولی پسر از دانش‌آموزان این مدارس داشتیم و 377 نفر روزه اولی دختر از دانش‌آموزان راهیان کوثر آذربایجان‌غربی بودند که همراه با خانواده تجلیل شدند.

وی افزود: دوره توانمندسازی در دانشگاه ارومیه با شرکت 200 نفر به مدت چهار روز برگزار شد که این طرح در سطح کشور به صورت ابتکاری بوده است.

مدیر مؤسسه آموزشی و فرهنگی راهیان کوثر آذربایجان‌غربی اضافه کرد: اختتامیه اولین جشنواره درون مدرسه‌ای حفظ جز سی‌ام قرآن کریم سازمان مدارس الگوی صالح آذربایجان‌غربی در 5 خرداد با شرکت 400 نفر برگزار شد که 350 نفر از آنها را بانوان و 50 نفر را آقایان تشکیل می‌دادند.

وی ادامه داد: از مقاطع اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی و مقاطع هفتم، هشتم و نهم شرکت کننده داشتیم و داوران نیز بومی و از دبیران مجرب ارومیه بودند و 85 نفر برگزیده داشتیم که 65 نفر خواهر و 20 نفر برادر نفرات منتخب را تشکیل می‌دهند.

 

انتهای پیام