صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۴۷۷۵۸
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

یک کارشناس رسانه در تازه‌ترین پست خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: حجاب از هر نوعش، بیش از اینکه یک رفتار یا استایل باشد یک ذهنیت و ارتکاز است، عمیق یا سطحی، قوی یا ضعیف.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا محمدلو، کارشناس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی در آخرین پست خود در یکی از پیامرسان‌های اجتماعی به مسئله حجاب و عفاف پرداخت و نوشت:

حجاب از هرنوعش، بیش از اینکه یک رفتار یا استایل باشد یک ذهنیت و ارتکاز است. عمیق یا سطحی، قوی یا ضعیف.

زمان شکل‌گیری این ذهنیت، نوجوانی (۹ تا ۱۹ سالگی) است و شروع آن از خانواده، تعلیماتش در مدرسه و تعمیق‌بخش آن فضای رسانه و شتاب‌دهنده‌اش، فضا‌های غیررسمی دوستانه در مساجد، کانون‌ها یا آکادمی‌هاست.

برای تربیت باید بر اصلاح و رشد باور‌ها و ذهنیت‌ها تأکید داشت و مراکز تعلیم و تعمیق و شتاب‌دهنده را رونق بخشید و برای مدیریت باید رفتار‌ها را تنظیم و اصلاح کرد. در شرایط موجود هر دو را نیاز داریم؛ یکی بیشتر از دیگری.

انتهای پیام