صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۴۹۳۰۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

آژانس راهنمایی و ارشاد تولیت امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) 49 مرکز پاسخگویی به سؤالات میهمانان خانه خدا در ایام حج در مسجدالحرام راه‌اندازی کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از alkhalij365، این مراکز در بخش‌های مختلف مسجدالحرام از جمله مطاف(محل طواف)، طبقه همکف و اول صحن سعودی، میادین مشرف به مسجدالحرام و طبقات مختلف «المسعی» مستقر شده است و با آگاهی‌بخشی به زائران آنان را راهنمایی و احکام مربوط به حج و عمره و زیارت را برایشان شرح می‌دهند.

معاذ الجنیدل، مدیر اداره پاسخگویی به سؤالات زائران در مسجدالحرام در این باره گفت: در این طرح 70 نفر از کارشناسان در 24 ساعت شبانه‌روز به سؤالات حجاج پاسخ می‌گویند و این گروه، انسان‌هایی آگاه به مسائل شرعی هستند و می‌توانند به همه سؤالات مربوط به مناسک حج و دیگر امور شرعی پاسخ دهند.

وی افزود: اداره امور ارشاد مسجدالحرام همچنین با استفاده از هوش مصنوعی ربات سخنگو در ورودی‌های اصلی صحن مطاف مستقر کرده است و این ربات با تسلط به 11 زبان عربی، انگلیسی، فرانسوی، روسی، فارسی، ترکی، مالایی، اردو، چینی، بنگالی و هوسا، زائران حج را راهنمایی می‌کند.

این ربات همچنین در مجمع دوخت و نگهداری پرده کعبه توضیحاتی به زائران درباره بخش‌های این مجمع شامل برخی از متعلقات کعبه معظمه از جمله قطعات قدیمی از پرده کعبه و اجزای آن ارائه می‌دهد.

انتهای پیام