صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۶۶۹۰۴
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

یک کارشناس رسانه در شبکه اجتماعی ویراستی پستی با عنوان سه اصل مهم در تربیت فرزند در عصر رسانه منتشر کرد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا محمدلو، کارشناس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی در تازه‌ترین پست خود در یکی از پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی به اصول تربیت فرزند در عصر رسانه پرداخت و نوشت:

در این راستا سه اصل وجود دارد که از این قرار است؛

توجه کودک را مدیریت کنید و سوژه‌های مناسب دیداری، شنیداری، مهارتی تدارک ببینید.

تخیل کودک را دریابید و شعر و داستان با محتوای حساب شده تهیه کنید.

تعقل کودک را با طراحی چالش‌های مناسب سن و حالش با رویکرد توان حل مسئله، رشد بدهید.

این کارشناس همچنین معتقد است، رسانه سه اثر مهم شناختی، عاطفی و رفتاری دارد که

شناختی: تعیین می‌کند که به چه چیزی و چگونه فکر کنیم.

عاطفی: میزان هیجان و آرامش و تنفر و عصبانیت ما را تنظیم می‌کند.

رفتاری: مدل کنش ما را در جامعه (خیابان و مدرسه و دانشگاه) تعیین می‌کند. اینکه فعال باشیم یا منفعل و سطح وابستگی خود به رسانه را مدیریت کنیم.

انتهای پیام