صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۷۲۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

عضو جامعه قاریان قرآن خراسان‌شمالی گفت: جهاد تبیین مهمترین ابزار برای مقابله با دشمنان است، امید آفرینی و روشنگری در دانشجویان و دانش آموزان نیز از مصادیق جهاد تبیین است.

عباس کیفی بجستانی، عضو جامعه قاریان قرآن خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت اظهارکرد: مدرسه و دانشگاه دو رکن مهم نظام تعلیم و تربیت هستند و ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای آگاهی دانش آموزان و دانشجویان بسیار مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مدارس مهمترین نقش را در جهاد تبیین دارند، اساتید و معلمان باید پرچمدار جهاد تبیین باشند، افزود: نقش اساتید و معلمان در جهاد تبیین حائز اهمیت است و نقش برجسته و کلیدی دارند، زیرا جهاد تبیین و بصیرت افزایی از آغاز سال تحصیلی جدید برای دانشجویان و دانش آموزان بسیار مهم و ضروری است.

پیشکسوت دانشگاه و آموزش و پرورش بیان کرد: جهادتبیین مهمترین ابزار برای مقابله با دشمنان است ، امید آفرینی و روشنگری در دانشجویان و دانش آموزان از مصادیق جهاد تبیین است که بیش از پیش با اهداف متعالی انقلاب اسلامی آشنا شوند و ترویج و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در کلاس‌های آموزشی و پژوهشی در اولویت باشد.

کیفی بجستانی تاکید کرد: برای افزایش مشارکت مردم نیکوکار و خیر در کمک به ساخت فضاهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی باید اهمیت این موضوع را در جامعه گفتمان سازی کرد و تحول ایجاد شود.

عضو جامعه قاریان قرآن گفت: معنویت و تربیت اسلامی در مدارس و دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرارگیرد، تربیت معنوی شاه کلید فعالیت‌های مدارس و دانشگاه‌ها باید باشد.

وی تصریح کرد: دانشجویان و دانش آموزان باید درکنار فراگیری علم و دانش، معنویت را در خود تقویت کنند تا شاهد موفقیت آنان در عرصه‌های مختلف در آینده باشیم.

انتهای پیام