صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۸۰۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از ارتقای همکاری‌های بین‌بخشی آموزش و پرورش و بهزیستی استان در قالب تفاهم نامه همکاری‌های مشترک خبر داد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، ۱۶ آبان‌ماه، در نشست مشترکی با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مدیرکل بهزیستی استان ضمن تبیین بخشی از نیاز‌های آموزش و پرورش در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: آموزش و پرورش استان برای توسعه فعالیت‌های بین‌بخشی در حوزه توانمندسازی والدین، پیشگیری از تنبلی چشم کودکان، اورژانس اجتماعی، غربالگری شنوایی دانش آموزان و نوآموزان، مبارزه با اعتیاد، مهارت‌های پیش از ازدواج، پیشگیری از معلولیت‌ها، حمایت از دانش آموزان کار و خیابانی، مراقبت از دانش آموزان در معرض خطر آماده همکاری‌ها با بهزیستی استان می‌باشد.

صفری با اشاره به سیستم همکاری‌های آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در قالب سند ائتلاف نماد و قانون حمایت از کودکان و نوجوانان افزود: درکنار این همکاری‌ها ما آماده توسعه فعالیت‌های مشترک در جهت تأمین رفاه، سلامت و تقویت لایه‌های محافظت از کودکان در برابر آسیب‌ها در چارچوب تفاهم نامه استانی هستیم.

حامدرضایی، مدیر کل بهزیستی اردبیل نیز طی سخنانی ضمن تشکر از همکاری‌های آموزش وپرورش گفت: ظرفیت ادارات بهزیستی استان جهت همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف از جمله حمایت از دانش آموزان در معرض خطر، پیشگیری از معلولیت‌ها و مداخله در فوریت‌های روانی و اجتماعی و مددکاری اجتماعی با آموزش و توانمندسازی در اختیار آموزش و پرورش بوده و توسعه تعهدات بین بخشی به نفع هر دو دستگاه و در نهایت جامعه خواهد بود.

در ادامه این نشست، رضوان باقلاچی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اشاره به برخی از آسیب‌های اجتماعی در استان و تأثیر آن بر دانش آموزان افزود: بدون شک توجه ویژه به پیشگیری، کنترل وکاهش آسیب‌ها یکی از مهمترین وظایف دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی بوده و تعاملات بین بخشی و نیز استفاده از ظرفیت گروه‌های غیردولتی و سمن‌ها می‌تواند برنامه‌های پیشگیرانه را تقویت و تعمیق ببخشد چرا که با توجه به ماهیت و چندوجهی بودن آسیب‌ها هیچ‌کدام از دستگاه به تنهایی نمی‌توانند براین موضوع فایق شوند.

انتهای پیام