صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۰۴۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷

با حضور معاون و مدیران پژوهشی ستادی المصطفی، سومین اجلاس هم‌اندیشی معاونان پژوهشی مدارس پیوسته المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کربلایی، مدیرکل برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی جامعه المصطفی، عصر شنبه ۱۹ اسفندماه طی سخنانی در این هم‌اندیشی اظهار کرد: در جهت پیشبرد اهداف پژوهشی جامعه المصطفی در سال اول یک برنامه بسیط خدمت مدارس به عنوان برنامه پژوهشی ۱۴۰۳ ابلاغ و در پایان سال ارزیابی خواهد شد و ارزیابی برنامه‌ای و اثربخشی و کیفی آن مورد توجه است.

وی ادامه داد: آموزش پژوهش‌محور در مدارس مورد تأکید می‌باشد و نیاز است این امر مهم مورد توجه قرار گیرد.

سپس حمیدرضا قلی‌زاده، مدیرکل ساماندهی و پشتیبانی پژوهشی در ادامه هفته پژوهش را فرصتی مغتنم جهت بیان فعالیت‌های پژوهشی جامعه المصطفی خواند و تصریح کرد: هفته پژوهش یک رخداد علمی است که همه ارکان علمی المصطفی می‌توانند از آن استفاده کنند و از تولیدات علمی دیگر مراکز آشنا شده و بهره ببرند؛در این تولیدات، تاز‌ه‌های نشر و تولیدات المصطفی در حوزه بین‌الملل عرضه می‌شود.

وی گفت: نیاز است جامعه المصطفی یک تقویم زمانی در بیان رخداد‌های علمی خود در هفته‌پژوهش آماده کند.

در ادامه، کاظم محسنی، مدیرکل امور پژوهشی جامعه‌المصطفی، توجه به مقوله ترجمه مقالات علمی به زبان‌های متعدد را مهم دانست و افزود: هم‌افزایی علمی همچون بحث ترجمه و نهضت ترجمه در مدارس پیوسته می‌تواند نقش مهمی داشته باشد؛ چه بسا ظرفیت ترجمه در اینگونه مدارس به مراتب قوی‌تر از دیگر نهاد‌های علمی المصطفی است.

وی عنوان کرد: تشکیل شورای معاونان پژوهشی مراکز وابسته به جامعه المصطفی به‌صورت فصلی در جهت تبیین مباحث پژوهشی معاونت جامعه المصطفی مورد توجه باشد.

انتهای پیام