صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۰۶۱۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷

همزمان با هفتمین شب ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن کریم به میزبانی قوه قضائیه و با حضور حجج اسلام محسنی‌اژه‌ای و محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، همزمان با هفتمین شب ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن کریم به میزبانی قوه قضائیه و با حضور حجج اسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن تبلیغات اسلامی و معاونان و مدیران قوه قضائیه و همچنین جمعی از قاریان، حافظان، استادان، مدیران و پیشکسوتان قرآنی شب گذشته یکشنبه، ۲۷ اسفندماه در حسینیه امام خمینی(ره) سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برگزار شد.

اجرای این برنامه را عباس سلیمی، قاری پیشکسوت قرآنی به عهده داشت. آغازگر این محفل با احمدرضا محمدیان، قاری قرآن و از قضات دادگستری استان تهران بود و آیات ۱۸ الی آخر سوره مبارکه حشر را تلاوت کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان، به تفسیر کوتاهی از آیات ۷ الی ۱۵ سوره مبارکه محمد(ص) پرداخت و سپس سعید پرویزی، قاری بین‌المللی کشورمان این آیات را تلاوت کرد.

اجرای گروه بین‌المللی تواشیح و همخوانی «نور» یکی دیگر از برنامه‌های محفل قرآنی شب گذشته به میزبانی قوه قضائیه بود که با چند اجرای متفاوت حال و هوای این محفل را تغییر داد. در ادامه محمدمهدی دمیرچی، نوجوان قاری اهل استان البرز به تلاوت آیات ۳۲ تا ۳۴ سوره مبارکه کهف و آیات ۳۰ الی ۳۱ سوره مبارکه یوسف پرداخت.

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که ریاست شورای توسعه فرهنگ قرآنی را نیز به عهده دارد، یکی دیگر از بخش‌های این محفل بود. قمی طی سخنانی بر اهمیت انس با قرآن و تدبر در آیات آن و ضرورت قرارگیری قرآن در متن زندگی همه افراد جامعه تاکید کرد.

تلاوت پایانی این محفل قرآنی را محمدجواد پناهی، قاری بین‌المللی از خراسان رضوی به عهده داشت. او نیز آیات ۷۷ تا ۸۴ سوره مبارکه اسراء را به زیبایی تلاوت کرد.

سخنران پایانی این برنامه نیز رئیس قوه قضائیه بود.

حسن ختام این مراسم اقامه نماز به امامت حجت‌الاسلام اژه‌ای و برپایی سفره افطار بود. 

متن سخنرانی‌ها در این محفل قرآنی متعاقباً در همین گزارش منتشر می‌شود.

انتهای پیام