وی بیان کرد: معلمی که در مسیر آموزش به خودسازی، معرفت و تربیت نفس توجه داشته باشد و تقوا را سرلوحه زندگی خود قرار دهد، میتواند در جان مخاطب اثرگذار باشد.
کمیلی در توصیه به اساتید جوان و افراد علاقهمند به تدریس قرآن بیان کرد: در مسیر قرآن کریم خستگی معنا ندارد و باید با حوصله و امیدوار به تدریس ادامه داد و اخلاص و توکل داشت، چراکه تمامی آحاد مردم مخاطبان قرآن هستند.
این مربی قرآن با تأکید بر اینکه باید جوانان را نسبت به مفاهیم قرآن علاقهمند کرده و با روشهای ساختاری و هدفمند به آموزش مفاهیم و معانی قرآن بپردازیم، ادامه داد: رسالت یک معلم قرآن، آسان کردن مسیر آموزش است که علاوه بر نقش معلمی باید یک عنصر تأثیرگذار در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باشد.
کمیلی گفت: هر نوع ارتباط و انس با قرآن نورانیت میآورد؛ حتی اگر کسی سواد ندارد، نگاه به قرآن باعث رشد او میشود و عمل به قرآن مستلزم تذکر و تدبر در قرآن و قرائت و حفظ زمینهساز تدبر است. بنابراین، توصیه میشود که در راه آموزش قرآن و تعلیم آن به دیگران کوشا باشیم.
انتهای پیام