وی در ادامه گفت: در پژوهشکده گیاهان دارویی سعی کردیم در راستای تحقق شعار سال، محصولاتی که دانش فنی و سطح فناوریTRL) ) آنها به سطح مناسبی رسیده و قابلیت عرضه به بخش خصوصی دارد را به این بخش واگذار کنیم و خودمان از تولید این محصولات کنار بکشیم و کل فرایند تولید، فروش و بازاریابی را به این بخش و با مشارکت مردم واگذار کنیم.
رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی افزود: این اقدامات در این جهت انجام میگیرد که فرایندهای تجاریسازی در پژوهشکده تسهیل شود و ما هر دانش فنی که از این به بعد در پژوهشکده تولید میکنیم با همین فرایند وارد بخش خصوصی کنیم تا با مشارکت بخش خصوصی و صنعت در اختیار کل کشور قرار بگیرد، چراکه رسالت اصلی جهاددانشگاهی از ابتدای تأسیس تولید دانش فنی و فناوری بوده و قرار نبوده است که وارد حوزه بازاریابی و فروش شود و از این به بعد هم علاقه نداریم به این عرصه ورود کنیم.
غفارزادگان با بیان اینکه علاقهمند هستیم تا حوزه بازاریابی و فروش را به بخش خصوصی واگذار کنیم، گفت: بخش خصوصی ابزارهای مناسب برای این کار دارد و میتواند در بازارهای داخلی و بین المللی به خوبی این کار را انجام دهد.
وی در مورد ایجاد شرکت وینافارما توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این شرکت با مشارکت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و با سرمایه گذاری صندوق پژوهش فناوری البرز تشکیل شده که متشکل از شرکتهای معتبر استان البرز است و ما در این شرکت سهامدار جزء هستیم و سهامدار اصلی آن بخش خصوصی است.
رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی بیان کرد: کل فرایند تولید دانش فنی و مجوزهای تولید این چهار دارو از سازمان غذا و دارو و نهادهای ذیربط اخذ شده و پس از تولید، وارد بازار خواهد شد.
انتهای پیام