این دوره آموزشی که در دو روز متوالی با حضور ۹۶ دانش آموز و به صورت مجزا برای دختران و پسران برگزار شد، دانشآموزان با ۱۰ مهارت فکری از طریق بازی آشنا شدند و به کمک دو چارچوب روانشناسی گاردنر و هالند، توانستند شخصیت خود را تحلیل کرده و با مسیرهای تحصیلی در دبیرستان و هنرستان و همچنین با ردهبندی مشاغل و انواع آن آشنا شوند.
آشنایی با شاخه نظری در دبیرستان و تفاوت رشتههای ریاضی، تجربی، انسانی و معارف، آشنایی با رشتههای دانشگاهی هر کنکور آزمایشی، آشنایی با شاخه فنی حرفهای و کاردانش و گروهها و رشتههای زیرمجموعه آن، آشنایی با روندهای موجود در زمینه مشاغل آینده و مهارتهای کلیدی برای شغلیابی در آینده و ... از سرفصل این برنامه آموزشی بود.