صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۲۷۵۶۶
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷

رئیس آموزش‌ و‌ پرورش استثنایی کردستان از آغاز برگزاری دوره کشوری مهارت‌آموزی بدو استخدام مربیان امور آموزش معلولان و بازآموزی آموزگاران استثنایی(قطب پنج کشوری) در سنندج خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزش‌ و‌ پرورش استثنایی کردستان امروز، 30 تیرماه در مراسم آغاز دوره بازآموزی آموزگاران استثنایی گفت: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲ به مدت پنج روز از امروز تا سوم مردادماه جاری با حضور در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مدرس سنندج در این دوره آموزشی مهارت‌آموزی شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به شرکت ۳۶۴ نفر نیروی کاردرمان، گفتار درمان و آموزگاران استثنایی در این دوره افزود: این معلمان مدارس استثنایی از هفت استان کرمانشاه، ایلام، همدان، خوزستان، لرستان، آذربایجان‌غربی و کردستان بوده‌اند.

رئیس آموزش‌ و پرورش استثنایی استان بیان کرد: از این تعداد شرکت‌کننده در دوره مهارت‌آموزی ۷۶ نفر گفتار درمان، ۵۰ نفر کاردرمان و ۲۳۸ نفر آموزگار استثنایی هستند.

وی با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و تأثیرات عمیقی که در مسائل آموزشی‌ و تربیتی به همراه دارد، ادامه داد: اتخاذ روش‌هایی که هماهنگ‌کننده برنامه‌های آموزشی با توسعه تکنولوژی و تأمین نیروی انسانی ماهر و متخصص باشد ابزار مهمی در ارتقای کیفیت خدمات و نوآوری است.

محمدی اظهار کرد: هر اندازه معلمانی فعال و پویاتر داشته باشیم به همان اندازه دستیابی به اهداف عالی آموزشی راحت‌تر خواهد بود، چراکه توسعه در جوامع مختلف به واسطه آموزش‌ و پرورش و تربیت نیروی انسانی ماهر در آن جامعه شکل می‌گیرد.

وی در پایان گفت: بهسازی و توانمندسازی معلم را می‌توان از جمله حساس‌ترین و مهم‌ترین مؤلفه‌های نظام‌های تعلیم و تربیت دانست؛ چرا که موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام‌های آموزشی، منوط به توانمندی‌ها و قابلیت‌های حرفه‌ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه‌ها در محیط واقعی و کارگزاران حقیقی آموزش‌ و پرورش هستند.

انتهای پیام