صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۲۸۰۹۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
معاون بنیاد سپهر عنوان کرد:

حجت‌الاسلام حریزاوی، گفت: در دوره فعلی مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی بر خلاف گذشته که تبلیغ عموماً معطوف به قشر روحانیت و در نهایت هیئات مذهبی بود، استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای مورد توجه جدی است چرا که چالش اصلی در حوزه تبلیغ کشور عدم ارتباط موثر با ظرفیت‌های تبلیغی و نگاه تک بعدی و محدود به این بخش است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی حریزاوی، معاون استان‌های بنیاد سپهر سازمان تبلیغات اسلامی، امروز، دوم مردادماه، در نشست کنش‌گران فضای مجازی آذربایجان‌شرقی، گفت: در دوره فعلی مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی بر خلاف گذشته که تبلیغ عموماً معطوف به قشر روحانیت و در نهایت هیئات مذهبی بود، استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای مورد توجه جدی است چرا که چالش اصلی در حوزه تبلیغ کشور عدم ارتباط موثر با ظرفیت‌های تبلیغی و نگاه تک بعدی و محدود به این بخش است.

وی افزود: استفاده از یک منبع و محدود شدن به یک فضا برای اثرگذاری در فضای رسانه‌ای و مجازی و کنشگری این حوزه رویکردی شکست خورده است و این یکی از مهمترین آسیب‌های فضای رسانه‌ای ماست در حالی که که برای مثال شاید شبکه مجازی بی بی سی اثرگذارتر از شبکه ماهواره‌ای این بنگاه خبری است و همین اهمیت استفاده از ظرفیت‌های مختلف حوزه رسانه دلیل اصلی ایجاد بنیاد رسانه‌ای سپهر در ذیل سازمان تبلیغات اسلامی است.

حریزاوی،، ادامه داد: حرکت‌های رسانه‌ای گاهی از بسترهای میدانی همچون ماجرای مرگ مهسا امینی شکل می‌گیرد و گاه محصولاتی چون سلام فرمانده، برنامه محفل و نظایر آنها توسط رسانه‌ها تولید و منتشر می‌شوند و گاه نیز ترکیبی از هر دو حالت مورد استفاده قرار می‌گیرد و تعلقات فکری و باورهای درونی افراد از عوامل اصلی شکل گیری این حرکت‌های رسانه‌ای هستند و توجه به مجموع این عوامل از اولویت‌های بنیاد سپهر و البته سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می‌شوند.

معاون بنیاد سپهر خاطر نشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به واسطه ساختار مردمی خود و ارتباط با لایه‌های مختلف جامعه به دنبال توانمندسازی و تقویت عناصر و مجموعه‌های رسانه‌ای است که البته در این بخش هدف حمایت و پشتیبانی مدام از این مجموعه‌ها نیست بلکه توانمندسازی آنها برای فعالیت مستقل و بدون وابستگی را در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: اگر در اجرای برنامه‌های فرهنگی ضعفی بنام موازی کاری را با تعاملات درست به هم افزایی تبدیل کنیم و به نگاه مشترک بین دستگاه‌های متولی فرهنگ برسیم، نتیجه را در برنامه‌های پرمخاطبی چون محفل و یا جشن غدیر خواهیم دید به گونه‌ای که نتیجه تعامل و همکاری مؤثر سازمان تبلیغات اسلامی با مجموعه‌ای چون صدا و سیما برنامه قرآنی ارزشمندی چون محفل شد که مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.

حریزاوی، تصریح کرد: در امور فرهنگی اگر اصحاب این حوزه توانمند و مبتنی بر اصل تضارب آرا حرکت کنند، مخاطب نیز مجاب و ترغیب به نشستن پای کارهای فرهنگی خواهد شد و اگر مجموعه‌های فرهنگی به دنبال ادامه حیات خود هستند باید توجه لازم به نیاز مخاطب را داشته باشند که در این صورت نه تنها نیازهای مالی خود را تامین خواهند کرد بلکه به رسانه‌ای مردمی و اثرگذار تبدیل خواهند شد و سازمان‌ها و نهادهایی چون تبلیغات نیز به عنوان حامی اولیه چنین حرکت‌هایی ایفای نقش می کنند.

معاون بنیاد سپهر گفت: اصحاب فرهنگ نه تنها باید در بسترهای مجازی داخلی فعال باشند بلکه باید امکان حضور در فضاها و بسترهای غیربومی و خارجی را نیز داشته باشند و معتقدیم در جنگ فرهنگی باید اصحاب فرهنگ دارای پشتوانه فکری فعال باشند تا بتوان به سمت اصلاح و بهبود وضعیت موجود جامعه حرکت کرد چون در صورت وجود افراد رسانه ای دارای مخاطب می توان با خط شایعه مقابله کرد و روایت اول را با داده های صحیح و دقیق در دست گرفت چرا که جنگ فرهنگی امروز در واقع جنگ روایت هاست.

انتهای پیام